Support kaartprinters

Drivers • firmware • handleidingen • RMA

Het kan voorkomen dat u problemen ondervindt bij het gebruik van uw cardprinter.
De printer reageert niet op uw opdrachten, het printlint geeft problemen, een slechte afdruk of de kaarten worden niet ingevoerd.

Deze problemen kunnen verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld;
Vervuiling door het gebruik, slijtage van onderdelen of een verkeerde instelling in de printerdriver op uw computer.

Om een printer driver op de computer te installeren, dient u administrator te hebben.
Een printer driver is software die het mogelijk maakt om de computer met de printer te laten communiceren.
Zonder printer driver zal de aangesloten printer niet correct functioneren.

 Windows Drivers

Windows 10/8/7/Vista/XP
 Badgy Premium Suite – Setup version 6.28.0.1130 (Released on June 30, 2017)

 Mac Drivers

Macintosh 10.6 > 10.12
 Badgy Card Printer – Setup version 6.5.2.95 (Released on June 28, 2016)

 Firmware

 Firmware version 1631 (Released on Dec. 2016) (Badgy 100/200)

Firmware is interne printer software die de electronische en mechanische functies aanstuurt.
Evolis ontwikkelt voortdurend nieuwe updates om nieuwe functionaliteiten in te brengen en/of om bugs op te lossen.

  Telefonische support

Printerdrivers, firmware en handleidingen zijn vrij te downloaden.

Voor telefonische support dient u uw Card Vision debiteurnummer bij de hand te hebben zodat wij u correct van dienst kunnen zijn.

Let op: zonder debiteurnummer kunnen wij u geen kosteloze support verlenen.

Heeft u geen Card Vision debiteurnummer ? Geen probleem, toch kunnen we u ondersteunen, alleen niet kosteloos.
Hiervoor kunt u een supportaanvraag doen via deze link.

 Garantie

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

• type kaartprinter
• leeftijd
• soort defect
• oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

 RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

 Windows Drivers

Windows 10 | Windows 8 | 7 | Vista (32 en 64 bit) en Windows XP SP3
 Evolis Premium Suite – Setup version 6.28.0.1130 (Released on June 30, 2017)

BELANGRIJK:
Om deze driver versie te gebruiken, is een firmware upgrade van uw printer(s) noodzakelijk.
De nieuwe features zijn alleen te gebruiken met de firmware release vanaf de versie 1604.

 Firmware

 Firmware – version 1701 (released on January 19, 2017) (Zenius Primacy, Primacy Lamination, Elypso KC200-200B)

BELANGRIJK:
Om deze firmware versie te gebruiken is een driver upgrade van uw printer(s) noodzakelijk.
Indien uw huidige firmware versie lager of gelijk is aan V.1304,  moet uw printer eerst geupgrade worden met firmware V.1506  voordat geupgrade wordt naar de laatste firmware. 
 Zenius, Primacy & Elypso Firmware_usb – v.1506

Windows + Apple MAC

Snelstart handleiding

Zenius Quick operating Guide

Windows

Netwerk Administrator handleiding

 Network_adm_manual_KU19E_B0

Apple MAC

Printlint instellen op Apple Mac

Ribbon setup Evolis driver on Mac

Evolis driver installatie op Mac OS X van 10.4 tot 10.11

 install-MAC-GEN8_ENG_20151014-A

Driver instellen op Mac OS X van 10.4 tot 10.11

Mac Zenius Advanced Printer Setting MAC

USB Installatie op Apple Mac

How to install USB Zenius on Mac

Netwerk Installatie op Apple Mac

How to install Ethernet Zenius on Mac

 Standaard schoonmaak sessie

Stap 1

  • Open de card printer cover.
  • Zet het schuifje van de invoer op de MAX positie.
  • Haal het lint uit de printer.
  • Sluit de cover (CLICK).
  • Verwijder alle kaarten uit de feeder.

Stap 2

  • Haal de ruglaag van de zelfklevende cleaning card, zelfklevende zijde boven.
  • Dubbel-click op de verlichte aan/uit knop
  • Zodra de Card/ribbon LED op het control panel knippert, voer de cleaning card in de manual feeder, zelfklevende zijde boven.
  • Cleaning begint en de gebruikte zelfklevende cleaning card wordt automatisch uitgeworpen zodra de sessie klaar is.

Stap 3

  • Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
  • Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
  • Klaar voor gebruik!

 Geavanceerde schoonmaak sessie

Stap 1

  • Open de card printer cover.
  • Zet het schuifje van de invoer op de MAX positie.
  • Haal het lint uit de printer.
  • Sluit de cover (CLICK).
  • Verwijder alle kaarten uit de feeder.

Stap 2

  • Haal een nieuwe “T” card uit de verpakking
  • Dubbel-click op de verlichte aan/uit knop
  • Zodra de Card/ribbon LED op het control panel knippert, voer de “T” card in de geopende feeder).
  • Cleaning begint en de sessie eindigt vanzelf.
  • Verwijder de “T” card en sluit de feeder.

Stap 3

  • Haal de ruglaag van de zelfklevende cleaning card.
  • Voer de cleaning card in de manual feeder, zelfklevende zijde boven. Cleaning gaat verder.
  • De gebruikte zelfklevende cleaning card wordt automatisch uitgeworpen.

Stap 4

  • Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
  • Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
  • Klaar voor gebruik!

  Telefonische support

Printerdrivers, firmware en handleidingen zijn vrij te downloaden.

Voor telefonische support dient u uw Card Vision debiteurnummer bij de hand te hebben zodat wij u correct van dienst kunnen zijn.

Let op: zonder debiteurnummer kunnen wij u geen kosteloze support verlenen.

Heeft u geen Card Vision debiteurnummer ? Geen probleem, toch kunnen we u ondersteunen, alleen niet kosteloos.
Hiervoor kunt u een supportaanvraag doen via deze link.

 Garantie

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

• type kaartprinter
• leeftijd
• soort defect
• oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

 RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

 Windows Drivers

Windows 10 | Windows 8 | 7 | Vista (32 en 64 bit) en Windows XP SP3
 Evolis Premium Suite – Setup version 6.28.0.1130 (Released on June 30, 2017)

BELANGRIJK:
Om deze driver versie te gebruiken, is een firmware upgrade van uw printer(s) noodzakelijk.
De nieuwe features zijn alleen te gebruiken met de firmware release vanaf de versie 1604.

 Firmware

 Firmware – version 1701 (released on January 19, 2017) (Zenius Primacy, Primacy Lamination, Elypso KC200-200B)

BELANGRIJK:
Om deze firmware versie te gebruiken is een driver upgrade van uw printer(s) noodzakelijk.
Indien uw huidige firmware versie lager of gelijk is aan V.1304,  moet uw printer eerst geupgrade worden met firmware V.1506  voordat geupgrade wordt naar de laatste firmware. 
 Zenius, Primacy & Elypso Firmware_usb – v.1506

Apple MAC

Printlint instellen op Apple Mac

Ribbon setup Evolis driver on Mac

Evolis driver installatie op Mac OS X van 10.4 tot 10.11

 install-MAC-GEN8_ENG_20151014-A

Driver instellen op Mac OS X van 10.4 tot 10.11

Mac Zenius Advanced Printer Setting MAC

USB Installatie op Apple Mac

How to install USB Zenius on Mac

Netwerk Installatie op Apple Mac

How to install Ethernet Zenius on Mac

 Standaard schoonmaak sessie

Stap 1

  • Open de card printer cover.
  • Zet het schuifje van de invoer op de MAX positie.
  • Haal het lint uit de printer.
  • Sluit de cover (CLICK).
  • Verwijder alle kaarten uit de feeder.

Stap 2

  • Haal de ruglaag van de zelfklevende cleaning card, zelfklevende zijde boven.
  • Dubbel-click op de verlichte aan/uit knop
  • Zodra de Card/ribbon LED op het control panel knippert, voer de cleaning card in de manual feeder, zelfklevende zijde boven.
  • Cleaning begint en de gebruikte zelfklevende cleaning card wordt automatisch uitgeworpen zodra de sessie klaar is.

Stap 3

  • Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
  • Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
  • Klaar voor gebruik!

 Geavanceerde schoonmaak sessie

Stap 1

  • Open de card printer cover.
  • Zet het schuifje van de invoer op de MAX positie.
  • Haal het lint uit de printer.
  • Sluit de cover (CLICK).
  • Verwijder alle kaarten uit de feeder.

Stap 2

  • Haal een nieuwe “T” card uit de verpakking
  • Dubbel-click op de verlichte aan/uit knop
  • Zodra de Card/ribbon LED op het control panel knippert, voer de “T” card in de geopende feeder).
  • Cleaning begint en de sessie eindigt vanzelf.
  • Verwijder de “T” card en sluit de feeder.

Stap 3

  • Haal de ruglaag van de zelfklevende cleaning card.
  • Voer de cleaning card in de manual feeder, zelfklevende zijde boven. Cleaning gaat verder.
  • De gebruikte zelfklevende cleaning card wordt automatisch uitgeworpen.

Stap 4

  • Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
  • Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
  • Klaar voor gebruik!

  Telefonische support

Printerdrivers, firmware en handleidingen zijn vrij te downloaden.

Voor telefonische support dient u uw Card Vision debiteurnummer bij de hand te hebben zodat wij u correct van dienst kunnen zijn.

Let op: zonder debiteurnummer kunnen wij u geen kosteloze support verlenen.

Heeft u geen Card Vision debiteurnummer ? Geen probleem, toch kunnen we u ondersteunen, alleen niet kosteloos.
Hiervoor kunt u een supportaanvraag doen via deze link.

 Garantie

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

• type kaartprinter
• leeftijd
• soort defect
• oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

 RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

  Telefonische support

Printerdrivers, firmware en handleidingen zijn vrij te downloaden.

Voor telefonische support dient u uw Card Vision debiteurnummer bij de hand te hebben zodat wij u correct van dienst kunnen zijn.

Let op: zonder debiteurnummer kunnen wij u geen kosteloze support verlenen.

Heeft u geen Card Vision debiteurnummer ? Geen probleem, toch kunnen we u ondersteunen, alleen niet kosteloos.
Hiervoor kunt u een supportaanvraag doen via deze link.

 Garantie

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

• type kaartprinter
• leeftijd
• soort defect
• oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

 RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

 Windows 

Windows 10 | 8.1 | 7 | Vista (32/64 bit) and Windows XP SP3 drivers
Avansia printer driver – version 1.13 (Released on June 20, 2016)
Note : If you have already installed a previous version of Avansia driver, you must uninstall it before running the installation of this new version.

 

 Firmware

Avansia firmware – V 4.60 (released on June 19, 2017)
The file is compressed (.zip) so don’t forget to extract it

  Telefonische support

Printerdrivers, firmware en handleidingen zijn vrij te downloaden.

Voor telefonische support dient u uw Card Vision debiteurnummer bij de hand te hebben zodat wij u correct van dienst kunnen zijn.

Let op: zonder debiteurnummer kunnen wij u geen kosteloze support verlenen.

Heeft u geen Card Vision debiteurnummer ? Geen probleem, toch kunnen we u ondersteunen, alleen niet kosteloos.
Hiervoor kunt u een supportaanvraag doen via deze link.

 Garantie

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

• type kaartprinter
• leeftijd
• soort defect
• oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

 RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

 RMA formulier

Velden met zijn verplicht



Uw gegevens:


Bedrijfsnaam / organisatie

Contactpersoon
heermevrouw


Adres


Uw e-mail

Uw telefoonnummer




Cardprinter gegevens:


Merk
Model
Serienummer


Reden retourzending:


Onderzoek / probleem analyse (kosten € 45,00)Onderhoudsbeurt (kosten € 95,00)Defect of storing (kosten in overleg)



Probleemomschrijving



Verpakkingswijze originele kaartprinter dooseigen verpakking



Verzending Wordt door ons zelf verzorgdOp laten halen door DHL via Card Vision (€ 15,- binnen Nederland / € 25,- België)





Meesturen met printer (belangrijk) Voedingsadapter bijgevoegdUSB kabel bijgevoegd



Schoonmaakset leveren? ja, tevens een Cleaningkit voor deze kaartprinter bestellen




Ik ga akkoord met de vooraf bekende kosten: € 45,00 voor een onderzoek en/of € 95,00 voor een onderhoudsbeurt + verzendkosten voor pickup door DHL indien aangevinkt.



 Verpakking

Voor verzending dient de cardprinter zeer goed beschermd verzonden te worden.
Ga er van uit dat uw zending tijdens transport niet zachtzinnig behandeld wordt. Verzend de printer daarom bij voorkeur in de originele verpakking.
Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan als volgt:

1. Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht (tegen stof)
2. Neem een ruime doos, rondom ca. 20 cm extra ruimte
3. Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen
4. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op
5. Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit en niet kan bewegen
6. Sluit de doos goed en voorzie deze van de tekst “BREEKBAAR

 Verzending

Het is raadzaam om de kaartprinter te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.

Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en gefotografeerd.
Eventuele schades worden direct gemeld bij afzender.
Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.

De verzending af Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt.
Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.

 Pickup door DHL

Indien u heeft gekozen voor een DHL pickup via Card Vision, ontvangt u van ons een bevestiging per email en het bijbehorende verzendlabel om op de doos te plakken.
De chauffeur zal tussen 09.00 – 18.00 uur op locatie zijn om printer af te halen.