Support Evolis kaartprinter

Handleidingen en tips

Per printer zijn onderstaand diverse handleidingen te downloaden.
Verder staan er uitgebreide instructies over het schoonmaken van de kaartprinter.

Printerdrivers en firmware

Een printerdriver is noodzakelijk voor communicatie tussen computer en printer. Firmware staat geprogrammeerd in de printer zelf. 

Driver en firmware worden regelmatig door Evolis vernieuwd. Zorg dat uw drivers en firmware up-to-date zijn.

U moet administrator rechten hebben om driver en/of firmware te kunnen installeren.

Telefonische support

De printer reageert niet op uw opdrachten, het printlint geeft problemen, een slechte afdruk of de kaarten worden niet ingevoerd? 

Oude modellen

End of life

Niet meer leverbaar en de ondersteuning is beëindigd

Drivers & handleidingen

Download beschikbare tools en handleidingen voor uw oude printer

Verbruiksmaterialen

Printlinten en plastic kaarten zijn nog steeds leverbaar bij Card Vision.

Badgy

Tattoo 1

Tattoo 2

Pebble

Dualys

Securion

Quantum

Werkt niet meer op nieuwe PC?

Het is goed mogelijk dat een oude printer op een oude computer prima werkt(e) maar na een upgrade van het besturingssysteem niet meer.

Er zijn nog drivers of beta versie printerdrivers beschikbaar op de website van Evolis, maar het is geen garantie dat een oude printer daarmee werkt op moderne platforms.

Is dit nog op te lossen?

Download en installeer de printerdriver, test daarna of de printer werkt op het nieuwe besturingssysteem.

Werkt de printer niet met de beschikbare tools, dan is er helaas geen andere mogelijkheid dan de printer te vervangen door een actueel model.

De ondersteuning is beëindigd

Evolis is een printermerk dat haar producten ontwikkelt, door-ontwikkelt en uiteindelijk ook vervangt voor nieuwe modellen.
De oude printermodellen worden niet meer geproduceerd en de drivers worden door Evolis niet verder geupdated.

Onze ondersteuning op de aangegeven oude modellen is beëindigd.

Printer model Productie beëindigd Ondersteuning beëindigd
BADGY 1
31-1-2015
30-1-2018
TATTOO 1 / 2 / RW1
31-5-2009 / 31-3-2013 / 30-11-2009
30-5-2012 / 30-3-2016 / 29-11-2012
PEBBLE 1 / 2 / 3 / 4
30-6-2001 / 31-5-2006 / 31-5-2008 / 31-5-2013
29-6-2004 / 30-5-2009 / 31-5-2011 / 30-5-2016
DUALYS 1 / 2 / 3
28-2-2007 / 31-5-2008 / 31-5-2013
27-2-2010 / 31-5-2011 / 30-5-2016
KIOSK 1 / 2 / 3
31-5-2010 / 31-5-2008 / 31-5-2016
30-5-2013 / 31-5-2011 / 31-5-2019
QUANTUM 1
31-5-2010
31-5-2013
SECURION
30-11-2017
29-11-2020

Tips voor een goede afdruk

Pak de kaarten op de juiste manier vast

Zorg dat de kaarten niet op het nog te printen oppervlak aangeraakt worden met de handen.

plastic-kaart-verkeerd-beetpakken
plastic-kaart-correct-beetpakken

Wanneer er kaarten in de printer worden gelegd, let op dat deze niet op het te printen oppervlak worden beetgepakt.

Duimen of vingers zullen namelijk een vettig residu op het kaartoppervlak achterlaten, wat een tot een verminderde afdrukkwaliteit of vlekken in de afdruk resulteert.

Gebruik de juiste verbruiksmaterialen

Gebruik originele printlinten voor de kaartprinters en de juiste kwaltiteit plastic kaarten om te bedrukken.

Card Vision levert uitsluitend originele printlinten voor kaartprinters.
De blanco plastic kaarten in ons assortiment zijn van de hoogst haalbare kwaliteit.

Offset voorbedrukte plastic kaarten die door Card Vision worden geleverd zijn altijd goed te beprinten in alle reguliere kaartprinters.
Dit in tegenstelling tot “goedkope” plastic kaarten in de markt die niet achteraf te bedrukken zijn met een kaartprinter.

Installeer de laatste driver en firmware

Drivers en firmware zijn onderstaand te downloaden voor specifieke printermodellen.

Zorg dat alle benodigde software en printerdrivers up to date zijn.

Dit zorgt voor beperking van problemen die bijvoorbeeld veroorzaakt worden door updates van uw computer.

Reinig de kaartprinter op tijd

Voor een optimale werking van de kaartprinter is het belangrijk dat de printer regelmatig wordt gereinigd met de daarvoor bestemde schoonmaakmiddelen.

Elke keer als een nieuw lint wordt geïnstalleerd, en/of wanneer het lampje op de printer gaat branden.

De Evolis kaartprinters houden zelf bij wanneer de schoonmaak nodig is en zal dit door middel van een pop-up van het Evolis Print Center aangeven.

Het respecteren van deze schoonmaaksessies verlengt de levensduur van de kaartprinter, zorgt voor de best mogelijke afdruk op de plastic kaart én is ook gekoppeld aan de garantievoorwaarden.

Pas op met vuile kaarten: printkop gevaar

De printkop in de kaartprinter is keramisch en gevoelig voor krassen. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een zandkorrel of een braam op de kaart.

Een kras op de printkop is onherstelbaar en zal zorgen voor een witte lijn over de gehele lengte van de kaart.

Valt er per ongeluk een kaartje op de grond? Gebruik deze niet meer!
Gooi liever een kaartje van 20 cent in de prullenbak dan het risico te lopen dat de printkop á € 450,- moet worden vervangen.

Evolis Zenius

Download het benodigde bestand en bewaar het op uw computer.
Kies voor een opslaglocatie op uw PC waar u het gedownloade bestand gemakkelijk terug kunt vinden, bijvoorbeeld het bureaublad.

Windows installatie

Een handleiding voor installatie op Windows. Inclusief download van de printerdriver én het instellen van het printlint.

Snelstart handleiding

Een pictogram stappenplan voor de eerste ingebruik name van de Evolis Zenius kaartprinter.

Gebruikershandleiding

Een Nederlandstalige handleiding met alle informatie voor het gebruik van de Evolis Zenius kaartprinter.

Evolis Premium Suite Guide

Een uitgebreide Engelstalige handleiding voor het gebruik van de Evolis Premium Suite printerdriver.

Mac Driver instellingen

Een Engelstalige handleiding met alle instellingen voor de printerdriver op Apple Macintosh. Ook voor printlint instellen.

Printlint instellen

Wordt uw printlint op Windows niet herkend door uw Evolis cardprinter? Volg deze handleiding.

Network Guide

Installatie en probleemoplossing bij installatie van de Evolis kaartprinter in een Windows netwerk.

Waarom schoonmaken?

Om het beste printresultaat met de kaartprinter te halen, is regelmatig schoonmaken aanbevolen. Dit geldt voor de verschillende onderdelen zoals transport rollen en printkop.

Wanneer schoonmaken?

Wanneer een pop-up op uw beeldscherm verschijnt of wanneer het lampje op de printer begint te knipperen.
Ook is het raadzaam om de kaartprinter schoon te maken als er printproblemen zijn of na een lange periode dat hij niet gebruikt is.

Wanneer u niet schoonmaakt?

De Evolis cardprinter is uitgerust met een Cleaning Warning System. De schoonmaak moet worden uitgevoerd zodra de melding wordt gegeven (na 1.000 kaarten). U kunt dan nog maximaal 200 kaarten printen, daarna wordt de printer geblokkeerd. De garantie op de printkop is direct gekoppeld aan het periodieke onderhoud en vervalt als na 1.200 kaarten nog geen schoonmaak is uitgevoerd.

Hoe kan ik het onderhoud uitvoeren?

Met printer Pushbutton

Gebruik de aan/uit knop op de printer. De werkwijze hiervoor staat onderstaand stap voor stap beschreven.

Via Evolis Print Center

Alleen voor Windows computers. Open het Evolis Print Center en kies onder het 1e "onderhoud" menu te voor "onderhoud uitvoeren"

Welk type schoonmaak kan ik uitvoeren?

Er zijn 2 soorten onderhoud uit te voeren op de Evolis kaartprinter:

Periodiek onderhoud

Na 1.000 kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer: het is tijd voor Periodiek onderhoud (Regular Printer Cleaning).

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren. Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Het uitvoeren van deze onderhoudssessies staan onderstaand stap voor stap beschreven en zijn toepasbaar op Windows en Mac computers.
Op een Windows computer is het ook mogelijk om de onderhoudssessies uit te voeren via het Evolis Print Center.

Periodiek onderhoud

Na 1.000 kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer: het is tijd voor Periodiek onderhoud (Regular Printer Cleaning).

Regular Cleaningkit ACL001

Bestel hier voor het uitvoeren van het periodiek onderhoud direct de juiste schoonmaakset.

Evolis lampje schoonmaak 2
  • 1

    Open de printer aan de bovenzijde

  • 2

    Verstel de dikte-invoer naar de MAX positie

  • 3

    Verwijder het lint

  • 4

    Sluit de klep (CLICK)

  • 5

    Open de feeder

  • 6

    Verwijder alle kaarten

  • 7

    Sluit de feeder

  • 8

    Dubbelklik op de aan-uitknop

  • 9

    Verwijder de ruglaag van de zelfklevende schoonmaakkaart en voer deze in zoals getoond: zelfklevende zijde boven

  • 10

    Schoonmaak start en de gebruikte schoonmaakkaart wordt automatisch uitgeworpen. Gooi weg na gebruik.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

  • 1

    Neem een swab (sponsje op steel) uit de verpakking. Knak het buisje bij het einde, in de sponskop. Druk stevig op het buisje totdat het sponsje aan het einde gedrenkt is in alcohol

  • 2

    Verwijder de stroomkabel uit de achterzijde van de printer, open de klep aan de bovenzijde en de printkop is zichtbaar.

  • 3

    Veeg een paar keer met lichte druk het sponsje van links naar rechts over de printkop.

  • 4

    Sluit de klep en steek de stroomkabel er weer in

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren.
Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Medium Advanced Cleaningkit ACL002

Bestel hier voor het uitvoeren van het geavanceerd onderhoud direct de juiste schoonmaakset.

  • 1

    Open de printercover aan de bovenzijde

  • 2

    Verstel de dikte-invoer naar de MAX positie

  • 3

    Verwijder het lint

  • 4

    Sluit de cover (CLICK)

  • 5

    Sluit de feeder

  • 6

    Dubbelklik op de aan-uitknop

  • 7

    Neem de lange T-card uit de verpakking en voer deze onder begeleiding de printer in. De T-card gaat heen en weer en kan na de cyclus worden uitgenomen en weggegooid.

  • 8

    Verwijder de ruglaag van de zelfklevende schoonmaakkaart en voer deze in zoals getoond: zelfklevende zijde boven.

  • 9

    Schoonmaak start en de gebruikte schoonmaakkaart wordt automatisch uitgeworpen. Gooi weg na gebruik.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

  • 1

    Pak de cleaning pen en haal de dop eraf

  • 2

    Verwijder de stroomkabel uit de achterzijde van de printer, open de cover aan de bovenzijde en de printkop is zichtbaar.

  • 3

    Veeg een paar keer met lichte druk de penpunt van links naar rechts over de printkop.

  • 4

    Sluit de cover en steek de stroomkabel er weer in

Maak na de printkop reiniging het stoffilter schoon:

  • 1

    Open de printer cover en localiseer het stoffilter.

  • 2

    Verwijder het filter door het omhoog te trekken en het volledig uit de houder te schuiven.

  • 3

    Zodra het filter vrij is, neem een cleaning wipes (schoonmaakdoekjes) uit de cleaningkit.

  • 4

    Reinig het filter door met het doekje beide zijden zachtjes schoon te wrijven.

  • 5

    Plaats het filter terug in de houder (met de groef naar u toe) en schuif naar beneden totdat het op zijn plaats klikt.

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.

Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is?

Wel of geen ondersteuning?

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • oorzaak

 

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

PROBLEEM ANALYSE

het eerste technische onderzoek
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

ONDERHOUD / REINIGING

indien nodig na probleemanalyse
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

Evolis Primacy

LET OP !

Deze sectie is uitsluitend geschikt voor de Evolis Primacy

Dus niet geschikt voor de Evolis Primacy2 !!!

LET OP !

Deze bestanden zijn uitsluitend geschikt voor de Evolis Primacy

Dus niet geschikt voor de Evolis Primacy2 !!!

Download het benodigde bestand en bewaar het op uw computer.
Kies voor een opslaglocatie op uw PC waar u het gedownloade bestand gemakkelijk terug kunt vinden, bijvoorbeeld het bureaublad.

LET OP !

Deze handleidingen zijn uitsluitend geschikt voor de Evolis Primacy

Dus niet geschikt voor de Evolis Primacy2 !!!

Windows installatie

Een handleiding voor installatie op Windows. Inclusief download van de printerdriver én het instellen van het printlint.

Snelstart handleiding

Een pictogram stappenplan voor de eerste ingebruik name van de Evolis Primacy kaartprinter.

Gebruikershandleiding

Een Nederlandstalige handleiding met alle informatie voor het gebruik van de Evolis Primacy kaartprinter.

Evolis Premium Suite Guide

Een uitgebreide Engelstalige handleiding voor het gebruik van de Evolis Premium Suite printerdriver.

Mac Driver instellingen

Een Engelstalige handleiding met alle instellingen voor de printerdriver op Apple Macintosh. Ook voor printlint instellen.

Network Guide

Installatie en probleemoplossing bij installatie van de Evolis kaartprinter in een Windows netwerk.

Printlint instellen

Wordt uw printlint op Windows niet herkend door uw Evolis cardprinter? Volg deze handleiding.

Waarom schoonmaken?

Om het beste printresultaat met de kaartprinter te halen, is regelmatig schoonmaken aanbevolen. Dit geldt voor de verschillende onderdelen zoals transport rollen en printkop.

Wanneer schoonmaken?

Wanneer een pop-up op uw beeldscherm verschijnt of wanneer het lampje op de printer begint te knipperen.
Ook is het raadzaam om de kaartprinter schoon te maken als er printproblemen zijn of na een lange periode dat hij niet gebruikt is.

Wanneer u niet schoonmaakt?

De Evolis cardprinter is uitgerust met een Cleaning Warning System. De schoonmaak moet worden uitgevoerd zodra de melding wordt gegeven (na 1.000 kaarten). U kunt dan nog maximaal 200 kaarten printen, daarna wordt de printer geblokkeerd. De garantie op de printkop is direct gekoppeld aan het periodieke onderhoud en vervalt als na 1.200 kaarten nog geen schoonmaak is uitgevoerd.

Hoe kan ik het onderhoud uitvoeren?

Met printer Pushbutton

Gebruik de aan/uit knop op de printer. De werkwijze hiervoor staat onderstaand stap voor stap beschreven.

Via Evolis Print Center

Alleen voor Windows computers. Open het Evolis Print Center en kies onder het 1e "onderhoud" menu te voor "onderhoud uitvoeren"

Welk type schoonmaak kan ik uitvoeren?

Er zijn 2 soorten onderhoud uit te voeren op de Evolis kaartprinter:

Periodiek onderhoud

Na 1.000 kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer: het is tijd voor Periodiek onderhoud (Regular Printer Cleaning).

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren. Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Het uitvoeren van deze onderhoudssessies staan onderstaand stap voor stap beschreven en zijn toepasbaar op Windows en Mac computers.
Op een Windows computer is het ook mogelijk om de onderhoudssessies uit te voeren via het Evolis Print Center.

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren.
Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Medium Advanced Cleaningkit ACL002

Bestel hier voor het uitvoeren van het geavanceerd onderhoud direct de juiste schoonmaakset.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

Maak na de printkop reiniging het stoffilter schoon:

  • 1

    Open de printer cover en localiseer het stoffilter.

  • 2

    Verwijder het filter door het omhoog te trekken en het volledig uit de houder te schuiven.

  • 3

    Zodra het filter vrij is, neem een cleaning wipes (schoonmaakdoekjes) uit de cleaningkit.

  • 4

    Reinig het filter door met het doekje beide zijden zachtjes schoon te wrijven.

  • 5

    Plaats het filter terug in de houder (met de groef naar u toe) en schuif naar beneden totdat het op zijn plaats klikt.

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.

Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is?

Wel of geen ondersteuning?

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • oorzaak

 

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

PROBLEEM ANALYSE

het eerste technische onderzoek
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

ONDERHOUD / REINIGING

indien nodig na probleemanalyse
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

Evolis Primacy2

LET OP !

Deze sectie is uitsluitend geschikt voor de Evolis Primacy 2

Dus niet voor het vorige model Evolis Primacy !!!

LET OP !

Deze bestanden zijn uitsluitend geschikt voor de Evolis Primacy 2

Dus niet voor het vorige model Evolis Primacy !!!

Download het benodigde bestand en bewaar het op uw computer.
Kies voor een opslaglocatie op uw PC waar u het gedownloade bestand gemakkelijk terug kunt vinden, bijvoorbeeld het bureaublad.

Snelstart handleiding

Een pictogram stappenplan voor de eerste ingebruik name van de Evolis Primacy2 kaartprinter.

Gebruikershandleiding

Een Nederlandstalige handleiding met alle informatie voor het gebruik van de Evolis Primacy2 kaartprinter.

Mac Driver instellingen

Een Engelstalige handleiding met alle instellingen voor de printerdriver op Apple Macintosh. Ook voor printlint instellen.

Waarom schoonmaken?

Om het beste printresultaat met de kaartprinter te halen, is regelmatig schoonmaken aanbevolen. Dit geldt voor de verschillende onderdelen zoals transport rollen en printkop.

Wanneer schoonmaken?

Wanneer een pop-up op uw beeldscherm verschijnt of wanneer het lampje op de printer begint te knipperen.
Ook is het raadzaam om de kaartprinter schoon te maken als er printproblemen zijn of na een lange periode dat hij niet gebruikt is.

Wanneer u niet schoonmaakt?

De Evolis cardprinter is uitgerust met een Cleaning Warning System. De schoonmaak moet worden uitgevoerd zodra de melding wordt gegeven (na 1.000 kaarten). U kunt dan nog maximaal 200 kaarten printen, daarna wordt de printer geblokkeerd. De garantie op de printkop is direct gekoppeld aan het periodieke onderhoud en vervalt als na 1.200 kaarten nog geen schoonmaak is uitgevoerd.

Hoe kan ik het onderhoud uitvoeren?

Met printer Pushbutton

Gebruik de aan/uit knop op de printer. De werkwijze hiervoor staat onderstaand stap voor stap beschreven.

Via Evolis Print Center

Alleen voor Windows computers. Open het Evolis Print Center en kies onder het 1e "onderhoud" menu te voor "onderhoud uitvoeren"

Welk type schoonmaak kan ik uitvoeren?

Er zijn 2 soorten onderhoud uit te voeren op de Evolis kaartprinter:

Periodiek onderhoud

Na 1.000 kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer: het is tijd voor Periodiek onderhoud (Regular Printer Cleaning).

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren. Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Het uitvoeren van deze onderhoudssessies staan onderstaand stap voor stap beschreven en zijn toepasbaar op Windows en Mac computers.
Op een Windows computer is het ook mogelijk om de onderhoudssessies uit te voeren via het Evolis Print Center.

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren.
Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Medium Advanced Cleaningkit ACL002

Bestel hier voor het uitvoeren van het geavanceerd onderhoud direct de juiste schoonmaakset.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

Maak na de printkop reiniging het stoffilter schoon:

  • 1

    Open de printer cover en localiseer het stoffilter.

  • 2

    Verwijder het filter door het omhoog te trekken en het volledig uit de houder te schuiven.

  • 3

    Zodra het filter vrij is, neem een cleaning wipes (schoonmaakdoekjes) uit de cleaningkit.

  • 4

    Reinig het filter door met het doekje beide zijden zachtjes schoon te wrijven.

  • 5

    Plaats het filter terug in de houder (met de groef naar u toe) en schuif naar beneden totdat het op zijn plaats klikt.

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.

Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is?

Wel of geen ondersteuning?

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • oorzaak

 

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

PROBLEEM ANALYSE

het eerste technische onderzoek
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

ONDERHOUD / REINIGING

indien nodig na probleemanalyse
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

Evolis Badgy200

Download het benodigde bestand en bewaar het op uw computer.
Kies voor een opslaglocatie op uw PC waar u het gedownloade bestand gemakkelijk terug kunt vinden, bijvoorbeeld het bureaublad.

Snelstart handleiding

Een pictogram stappenplan voor de eerste ingebruik name van de Evolis Badgy kaartprinter.

Gebruikershandleiding

Een volledige handleiding met alle informatie voor het gebruik van de Evolis Badgy kaartprinter.

Badge Studio software

Een volledige handleiding voor installatie en gebruik van de Evolis Badge Studio software.

Om het beste printresultaat met de printer te halen, is regelmatig schoonmaken aanbevolen. Dit geldt voor de verschillende onderdelen zoals transport rollen en printkop.

Twijfel niet om de printer schoon te maken als er printproblemen zijn, na een lange periode dat hij niet gebruikt is of wanneer een pop-up verschijnt dat schoonmaak nodig is.

Houdt in ieder geval 1x per jaar aan als minimum, maar vaker schoonmaken wordt aanbevolen als:

  • de printer in een stofrijke omgeving staat
  • de printer intensief gebruikt wordt

De juiste schoonmaakset voor de Badgy is hier te bestellen.

Volg onderstaande procedure om het onderhoud uit te voeren:

  1. Open de printer cover
  2. Verwijder het printlint
  3. Sluit de cover (CLICK)
  4. Verwijder alle kaarten uit de invoer hopper
  5. Dubbel-click de control button voordat de T-shaped cleaning card ingevoerd wordt
  6. Neem de T-shaped cleaning card voer deze onder begeleiding in de feeder. Cleaning start.
  7. Verwijder de T-shaped card

Printer cleaning kan ook vanuit het Badgy Print Center worden uitgevoerd:

  • – door printer PropertiesCleaning>Proceed with cleaning
  • of door het menu Tools>Printer Cleaning Wizard

De T-shaped card moet onmiddelijk na openen van de verpakking gebruikt worden. Alle schoonmaakmiddelen zijn voor eenmalig gebruik.

Bekijk eventueel de handleiding voor alle details.

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.

Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is?

Wel of geen ondersteuning?

Windows 10/8/7/Vista/XP

Evolis Badge Studio v 1.4.100 – Windows Installation file

Macintosh 10.6

Evolis Badge Studio v 1.4.100 – MAC Installation file

Evolis Badge Studio – Snelstart Handleiding

Size: 1.76 MB Type: .pdf This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software. Date of publication: 2016

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • oorzaak

 

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

PROBLEEM ANALYSE

het eerste technische onderzoek
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

ONDERHOUD / REINIGING

indien nodig na probleemanalyse
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

Evolis Avansia

Download het benodigde bestand en bewaar het op uw computer.
Kies voor een opslaglocatie op uw PC waar u het gedownloade bestand gemakkelijk terug kunt vinden, bijvoorbeeld het bureaublad.

Kijk hier voor alle handleidingen op de Evolis website

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.

Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is?

Wel of geen ondersteuning?

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • oorzaak

 

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

PROBLEEM ANALYSE

het eerste technische onderzoek
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

ONDERHOUD / REINIGING

indien nodig na probleemanalyse
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

+31 (0) 181 45 31 09

Op werkdagen van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Gaat u ons bellen voor ondersteuning?

Nogmaals: Wij geven 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde  printers & software. Let op dat wij hierop strikt controleren.

Voldoet u aan de bovenstaande noodzakelijke voorwaarden? Bel dan

+31 (0)181 45 31 09

Voldoet u niet aan de genoemde voorwaarden?
Dan kunnen wij u geen gratis support geven en verwijzen wij u terug naar de vorige pagina.

Windows QuickAssist

In Windows 10 is standaard een app aanwezig om computerondersteuning op afstand aan te bieden of te krijgen. Dit kan namelijk met Quick assist, hiermee kunt u uw scherm delen met Card Vision.

QuickAssist opstarten

Voordat wij uw computer of laptop kunnen overnemen zal op uw computer de APP Quick Assist gestart moeten worden.

U kunt dit doen door linksonder in de zoekbalk Quick Assist in te voeren, dan verschijnt de APP Quick Assist in het startmenu die u kunt starten door er met de muis een keer op te klikken.

Beschikbaar op uw PC?

Quick assist is standaard beschikbaar vanaf Windows 10 versie 1607.
Om uw eigen Windows 10 versie te controleren gaat u als volgt te werk: Klik met de rechtermuisknop op de Windows Startknop links onderin en aansluitend op Systeem.
Heeft u niet de juiste versie dan is het eerst tijd om te updaten. Vraag uw systeembeheerder om dit te verzorgen. Hierbij kunnen wij u niet ondersteunen.

Uw scherm delen

Als de APP Quick Assist opgestart is dan heeft u de mogelijkheid om uw computer (scherm) te delen met Card Vision. Hiervoor krijgt u een unieke eenmalige code van onze medewerker.

LET OP:
Het is wel van belang als u met de app werkt dat u over een Microsoft account beschikt. Heeft u die niet dan kunt u die tijdens het instellen eenvoudig maken.