Handleidingen en tips

Per printer zijn onderstaand diverse handleidingen te downloaden.
Verder staan er uitgebreide instructies over het schoonmaken van de kaartprinter.

Printerdrivers en firmware

Een printer driver zorgt voor communicatie tussen computer en printer. Zonder driver zal de printer niet correct functioneren.

Firmware wordt  geprogrammeerd in het geheugen van de printer.

U moet administrator rechten hebben om een van beiden te kunnen installeren.

Telefonische support

De printer reageert niet op uw opdrachten, het printlint geeft problemen, een slechte afdruk of de kaarten worden niet ingevoerd? 

Oude modellen

End of life

Niet meer leverbaar en de ondersteuning is beëindigd

Drivers & handleidingen

Download beschikbare tools en handleidingen voor uw oude printer

Verbruiksmaterialen

Printlinten en plastic kaarten zijn nog steeds leverbaar bij Card Vision.

Badgy

Tattoo 1

Tattoo 2

Pebble

Dualys

Securion

Quantum

Werkt niet meer op nieuwe PC?

Het is goed mogelijk dat een oude printer op een oude computer prima werkt(e) maar na een upgrade van het besturingssysteem niet meer.

Er zijn nog drivers of beta versie printerdrivers beschikbaar op de website van Evolis, maar het is geen garantie dat een oude printer daarmee werkt op moderne platforms.

Is dit nog op te lossen?

Download en installeer de printerdriver, test daarna of de printer werkt op het nieuwe besturingssysteem.

Werkt de printer niet met de beschikbare tools, dan is er helaas geen andere mogelijkheid dan de printer te vervangen door een actueel model.

De ondersteuning is beëindigd

Evolis is een printermerk dat haar producten ontwikkelt, door-ontwikkelt en uiteindelijk ook vervangt voor nieuwe modellen.
De oude printermodellen worden niet meer geproduceerd en de drivers worden door Evolis niet verder geupdated.

Onze ondersteuning op de aangegeven oude modellen is beëindigd.

Printer model Productie beëindigd Ondersteuning beëindigd
BADGY 1
31-1-2015
30-1-2018
TATTOO 1 / 2 / RW1
31-5-2009 / 31-3-2013 / 30-11-2009
30-5-2012 / 30-3-2016 / 29-11-2012
PEBBLE 1 / 2 / 3 / 4
30-6-2001 / 31-5-2006 / 31-5-2008 / 31-5-2013
29-6-2004 / 30-5-2009 / 31-5-2011 / 30-5-2016
DUALYS 1 / 2 / 3
28-2-2007 / 31-5-2008 / 31-5-2013
27-2-2010 / 31-5-2011 / 30-5-2016
KIOSK 1 / 2 / 3
31-5-2010 / 31-5-2008 / 31-5-2016
30-5-2013 / 31-5-2011 / 31-5-2019
QUANTUM 1
31-5-2010
31-5-2013
SECURION
30-11-2017
29-11-2020

Tips voor een goede afdruk

Pak de kaarten op de juiste manier vast

Zorg dat de kaarten niet op het nog te printen oppervlak aangeraakt worden met de handen.

plastic-kaart-verkeerd-beetpakken
plastic-kaart-correct-beetpakken

Wanneer er kaarten in de printer worden gelegd, let op dat deze niet op het te printen oppervlak worden beetgepakt.

Duimen of vingers zullen namelijk een vettig residu op het kaartoppervlak achterlaten, wat een tot een verminderde afdrukkwaliteit of vlekken in de afdruk resulteert.

Gebruik de juiste verbruiksmaterialen

Gebruik originele printlinten voor de kaartprinters en de juiste kwaltiteit plastic kaarten om te bedrukken.

Card Vision levert uitsluitend originele printlinten voor kaartprinters.
De blanco plastic kaarten in ons assortiment zijn van de hoogst haalbare kwaliteit.

Offset voorbedrukte plastic kaarten die door Card Vision worden geleverd zijn altijd goed te beprinten in alle reguliere kaartprinters.
Dit in tegenstelling tot “goedkope” plastic kaarten in de markt die niet achteraf te bedrukken zijn met een kaartprinter.

Installeer de laatste driver en firmware

Drivers en firmware zijn onderstaand te downloaden voor specifieke printermodellen.

Zorg dat alle benodigde software en printerdrivers up to date zijn.

Dit zorgt voor beperking van problemen die bijvoorbeeld veroorzaakt worden door updates van uw computer.

Reinig de kaartprinter op tijd

Voor een optimale werking van de kaartprinter is het belangrijk dat de printer regelmatig wordt gereinigd met de daarvoor bestemde schoonmaakmiddelen.

Elke keer als een nieuw lint wordt geïnstalleerd, en/of wanneer het lampje op de printer gaat branden.

De Evolis kaartprinters houden zelf bij wanneer de schoonmaak nodig is en zal dit door middel van een pop-up van het Evolis Print Center aangeven.

Het respecteren van deze schoonmaaksessies verlengt de levensduur van de kaartprinter, zorgt voor de best mogelijke afdruk op de plastic kaart én is ook gekoppeld aan de garantievoorwaarden.

Pas op met vuile kaarten: printkop gevaar

De printkop in de kaartprinter is keramisch en gevoelig voor krassen. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een zandkorrel of een braam op de kaart.

Een kras op de printkop is onherstelbaar en zal zorgen voor een witte lijn over de gehele lengte van de kaart.

Valt er per ongeluk een kaartje op de grond? Gebruik deze niet meer!
Gooi liever een kaartje van 20 cent in de prullenbak dan het risico te lopen dat de printkop á € 420,- moet worden vervangen.

Evolis Zenius

Evolis Update Tool voor Windows

Installeer in 1 handeling updates van de printer firmware en de Evolis Premium Suite op Windows.

Printer driver software voor Windows

Kies voor het bestand: Evolis Premium Suite - Setup version 6.36.0.XXXX.exe

Printer driver software voor Apple Mac

Kies voor het bestand: Evolis Printer Driver - Setup version 6.8.0.XXX.zip

Firmware voor Windows en Mac

Kies voor het bestand: Firmware – version 1957 (148B).firm

Quick Start Guide

Een snelstart handleiding voor de eerste ingebruik name van de Evolis Zenius kaartprinter.

Gebruikershandleiding

Een Nederlandstalige handleiding met alle informatie voor het gebruik van de Evolis Zenius kaartprinter.

Evolis Driver Macintosh - User Guide

Een Engelstalige handleiding met alle instellingen voor de printerdriver op Apple Macintosh.

Waarom schoonmaken?

Om het beste printresultaat met de kaartprinter te halen, is regelmatig schoonmaken aanbevolen. Dit geldt voor de verschillende onderdelen zoals transport rollen en printkop.

Wanneer schoonmaken?

Wanneer een pop-up op uw beeldscherm verschijnt of wanneer het lampje op de printer begint te knipperen.
Ook is het raadzaam om de kaartprinter schoon te maken als er printproblemen zijn of na een lange periode dat hij niet gebruikt is.

Wanneer u niet schoonmaakt?

De Evolis cardprinter is uitgerust met een Cleaning Warning System. De schoonmaak moet worden uitgevoerd zodra de melding wordt gegeven (na 1.000 kaarten). U kunt dan nog maximaal 200 kaarten printen, daarna wordt de printer geblokkeerd. De garantie op de printkop is direct gekoppeld aan het periodieke onderhoud en vervalt als na 1.200 kaarten nog geen schoonmaak is uitgevoerd.

Hoe kan ik het onderhoud uitvoeren?

Met printer Pushbutton

Gebruik de aan/uit knop op de printer. De werkwijze hiervoor staat onderstaand stap voor stap beschreven.

Via Evolis Print Center

Alleen voor Windows computers. Open het Evolis Print Center en kies onder het 1e "onderhoud" menu te voor "onderhoud uitvoeren"

Welk type schoonmaak kan ik uitvoeren?

Er zijn 2 soorten onderhoud uit te voeren op de Evolis kaartprinter:

Periodiek onderhoud

Na 1.000 kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer: het is tijd voor Periodiek onderhoud (Regular Printer Cleaning).

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren. Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Het uitvoeren van deze onderhoudssessies staan onderstaand stap voor stap beschreven en zijn toepasbaar op Windows en Mac computers.
Op een Windows computer is het ook mogelijk om de onderhoudssessies uit te voeren via het Evolis Print Center.

Periodiek onderhoud

Na 1.000 kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer: het is tijd voor Periodiek onderhoud (Regular Printer Cleaning).

Regular Cleaningkit ACL001

Bestel hier voor het uitvoeren van het periodiek onderhoud direct de juiste schoonmaakset.

Evolis lampje schoonmaak 2
  • 1

    Open de printer aan de bovenzijde

  • 2

    Verstel de dikte-invoer naar de MAX positie

  • 3

    Verwijder het lint

  • 4

    Sluit de klep (CLICK)

  • 5

    Open de feeder

  • 6

    Verwijder alle kaarten

  • 7

    Sluit de feeder

  • 8

    Dubbelklik op de aan-uitknop

  • 9

    Verwijder de ruglaag van de zelfklevende schoonmaakkaart en voer deze in zoals getoond: zelfklevende zijde boven

  • 10

    Schoonmaak start en de gebruikte schoonmaakkaart wordt automatisch uitgeworpen. Gooi weg na gebruik.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

  • 1

    Neem een swab (sponsje op steel) uit de verpakking. Knak het buisje bij het einde, in de sponskop. Druk stevig op het buisje totdat het sponsje aan het einde gedrenkt is in alcohol

  • 2

    Verwijder de stroomkabel uit de achterzijde van de printer, open de klep aan de bovenzijde en de printkop is zichtbaar.

  • 3

    Veeg een paar keer met lichte druk het sponsje van links naar rechts over de printkop.

  • 4

    Sluit de klep en steek de stroomkabel er weer in

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren.
Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Medium Advanced Cleaningkit ACL002

Bestel hier voor het uitvoeren van het geavanceerd onderhoud direct de juiste schoonmaakset.

  • 1

    Open de printercover aan de bovenzijde

  • 2

    Verstel de dikte-invoer naar de MAX positie

  • 3

    Verwijder het lint

  • 4

    Sluit de cover (CLICK)

  • 5

    Sluit de feeder

  • 6

    Dubbelklik op de aan-uitknop

  • 7

    Neem de lange T-card uit de verpakking en voer deze onder begeleiding de printer in. De T-card gaat heen en weer en kan na de cyclus worden uitgenomen en weggegooid.

  • 8

    Verwijder de ruglaag van de zelfklevende schoonmaakkaart en voer deze in zoals getoond: zelfklevende zijde boven.

  • 9

    Schoonmaak start en de gebruikte schoonmaakkaart wordt automatisch uitgeworpen. Gooi weg na gebruik.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

  • 1

    Pak de cleaning pen en haal de dop eraf

  • 2

    Verwijder de stroomkabel uit de achterzijde van de printer, open de cover aan de bovenzijde en de printkop is zichtbaar.

  • 3

    Veeg een paar keer met lichte druk de penpunt van links naar rechts over de printkop.

  • 4

    Sluit de cover en steek de stroomkabel er weer in

Maak na de printkop reiniging het stoffilter schoon:

  • 1

    Open de printer cover en localiseer het stoffilter.

  • 2

    Verwijder het filter door het omhoog te trekken en het volledig uit de houder te schuiven.

  • 3

    Zodra het filter vrij is, neem een cleaning wipes (schoonmaakdoekjes) uit de cleaningkit.

  • 4

    Reinig het filter door met het doekje beide zijden zachtjes schoon te wrijven.

  • 5

    Plaats het filter terug in de houder (met de groef naar u toe) en schuif naar beneden totdat het op zijn plaats klikt.

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.
Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is.

Wel of geen ondersteuning?

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak


Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

Evolis Primacy

Evolis Update Tool voor Windows

Installeer in 1 handeling updates van de printer firmware en de Evolis Premium Suite op Windows.

Printer driver software voor Windows

Kies voor het bestand: Evolis Premium Suite - Setup version 6.36.0.XXXX.exe

Printer driver software voor Apple Mac

Kies voor het bestand: Evolis Printer Driver - Setup version 6.8.0.XXX.zip

Firmware voor Windows en Mac

Kies voor het bestand: Firmware – version 1957 (148B).firm

Kijk hier voor alle handleidingen op de Evolis website

Waarom schoonmaken?

Om het beste printresultaat met de kaartprinter te halen, is regelmatig schoonmaken aanbevolen. Dit geldt voor de verschillende onderdelen zoals transport rollen en printkop.

Wanneer schoonmaken?

Wanneer een pop-up op uw beeldscherm verschijnt of wanneer het lampje op de printer begint te knipperen.
Ook is het raadzaam om de kaartprinter schoon te maken als er printproblemen zijn of na een lange periode dat hij niet gebruikt is.

Wanneer u niet schoonmaakt?

De Evolis cardprinter is uitgerust met een Cleaning Warning System. De schoonmaak moet worden uitgevoerd zodra de melding wordt gegeven (na 1.000 kaarten). U kunt dan nog maximaal 200 kaarten printen, daarna wordt de printer geblokkeerd. De garantie op de printkop is direct gekoppeld aan het periodieke onderhoud en vervalt als na 1.200 kaarten nog geen schoonmaak is uitgevoerd.

Hoe kan ik het onderhoud uitvoeren?

Met printer Pushbutton

Gebruik de aan/uit knop op de printer. De werkwijze hiervoor staat onderstaand stap voor stap beschreven.

Via Evolis Print Center

Alleen voor Windows computers. Open het Evolis Print Center en kies onder het 1e "onderhoud" menu te voor "onderhoud uitvoeren"

Welk type schoonmaak kan ik uitvoeren?

Er zijn 2 soorten onderhoud uit te voeren op de Evolis kaartprinter:

Periodiek onderhoud

Na 1.000 kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer: het is tijd voor Periodiek onderhoud (Regular Printer Cleaning).

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren. Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Het uitvoeren van deze onderhoudssessies staan onderstaand stap voor stap beschreven en zijn toepasbaar op Windows en Mac computers.
Op een Windows computer is het ook mogelijk om de onderhoudssessies uit te voeren via het Evolis Print Center.

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren.
Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Medium Advanced Cleaningkit ACL002

Bestel hier voor het uitvoeren van het geavanceerd onderhoud direct de juiste schoonmaakset.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

Maak na de printkop reiniging het stoffilter schoon:

  • 1

    Open de printer cover en localiseer het stoffilter.

  • 2

    Verwijder het filter door het omhoog te trekken en het volledig uit de houder te schuiven.

  • 3

    Zodra het filter vrij is, neem een cleaning wipes (schoonmaakdoekjes) uit de cleaningkit.

  • 4

    Reinig het filter door met het doekje beide zijden zachtjes schoon te wrijven.

  • 5

    Plaats het filter terug in de houder (met de groef naar u toe) en schuif naar beneden totdat het op zijn plaats klikt.

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.
Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is.

Wel of geen ondersteuning?

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak


Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

Evolis Badgy200

Evolis Update Tool voor Windows

Installeer in 1 handeling updates van de printer firmware en de Evolis Premium Suite op Windows.

   Badgy100 & 200 – Snelstart Handleiding printer

Size: 656.8 KB
Type: .pdf
Date of publication: July 2014

   Badgy100 & Badgy200 – Uitgebreide handleiding printer

Size: 5.8 MB
Type: .pdf
This user guide contains essential information for the installation and use of your Badgy100 or Badgy200 card printers
Date of publication: May 2019

   Badge Studio – Snelstart handleiding software

Size: 1.76 MB
Type: .pdf
This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software.
Date of publication: 2016

  Badge Studio – Uitgebreide handleiding software

Om het beste printresultaat met de printer te halen, is regelmatig schoonmaken aanbevolen. Dit geldt voor de verschillende onderdelen zoals transport rollen en printkop.

Twijfel niet om de printer schoon te maken als er printproblemen zijn, na een lange periode dat hij niet gebruikt is of wanneer een pop-up verschijnt dat schoonmaak nodig is.

Houdt in ieder geval 1x per jaar aan als minimum, maar vaker schoonmaken wordt aanbevolen als:

  • de printer in een stofrijke omgeving staat
  • de printer intensief gebruikt wordt

De juiste schoonmaakset voor de Badgy is hier te bestellen.

Volg onderstaande procedure om het onderhoud uit te voeren:

  1. Open de printer cover
  2. Verwijder het printlint
  3. Sluit de cover (CLICK)
  4. Verwijder alle kaarten uit de invoer hopper
  5. Dubbel-click de control button voordat de T-shaped cleaning card ingevoerd wordt
  6. Neem de T-shaped cleaning card voer deze onder begeleiding in de feeder. Cleaning start.
  7. Verwijder de T-shaped card

Printer cleaning kan ook vanuit het Badgy Print Center worden uitgevoerd:

  • – door printer PropertiesCleaning>Proceed with cleaning
  • of door het menu Tools>Printer Cleaning Wizard

De T-shaped card moet onmiddelijk na openen van de verpakking gebruikt worden. Alle schoonmaakmiddelen zijn voor eenmalig gebruik.

Bekijk eventueel de handleiding voor alle details.

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.
Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is.

Wel of geen ondersteuning?

Windows 10/8/7/Vista/XP

Evolis Badge Studio v 1.4.100 – Windows Installation file

Macintosh 10.6

Evolis Badge Studio v 1.4.100 – MAC Installation file

Evolis Badge Studio – Snelstart Handleiding

Size: 1.76 MB Type: .pdf This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software. Date of publication: 2016

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak


Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

Evolis Quantum2

Evolis Update Tool voor Windows

Installeer in 1 handeling updates van de printer firmware en de Evolis Premium Suite op Windows.

Kijk hier voor alle handleidingen op de Evolis website

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.
Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is.

Wel of geen ondersteuning?

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak


Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

Evolis Avansia

Download hier de laatste printerdriver en firmware op de Evolis website

Kijk hier voor alle handleidingen op de Evolis website

U belt ons, wij controleren uw aankoop

Wij geven, op basis van fair use, 1 jaar gratis telefonische ondersteuning op door Card Vision geleverde printers & software.

Wij houden een register bij van alle kaartprinters die door ons geleverd zijn, inclusief leverdatum.
Controleer eerst of uw printer door Card Vision geleverd is.

Wel of geen ondersteuning?

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak


Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

RMA

Een kaartprinter kan naar ons retour komen met als doel bijvoorbeeld reparatie of onderhoud.
Hiervoor is een RMA procedure van belang. RMA staat voor “Return Merchandise Authorization” of “Retourneren Met Autorisatie”.

Bij problemen zijn 3 verschillende mogelijkheden welke onderstaand beschreven staan:

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem onderzoeken
  • Conclusie & vervolg bespreken

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

RMA formulier

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

Retour zending

Het terugsturen van een kaartprinter kost € 15,- voor een verzekerde zending, ongeacht of de printer wel of niet gerepareerd is.

Hoeft een ongerepareerde printer niet retour gezonden te worden? Dan is er ook de mogelijkheid dat wij de printer vernietigen zodat de materialen kunnen worden gerecycled.

Alle aangegeven prijzen zijn exclusief 21% BTW.

Verpakkingsinstructie

Voor verzending dient de cardprinter goed beschermd verzonden te worden.

Verzend de printer daarom bij voorkeur in de originele verpakking.
Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan volgens de hier aangegeven instructies.

  • Stofvrij

    Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht, dit beschermt de printer tegen stof.

  • Ruime stevige doos

    Neem een ruime en stevige doos waar rondom de printer ca. 20 cm extra ruimte beschikbaar is.

  • Opvul materiaal

    Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op.

  • Fixeren

    Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit in de doos en niet kan bewegen.

  • Breekbaar

    Sluit de doos goed en voorzie deze van de tekst “BREEKBAAR”.

Verzenden

Het is raadzaam om de kaartprinter te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.

Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en gefotografeerd.
Eventuele schades worden direct gemeld bij afzender.
Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.

De verzending af Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt.
Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.

  • Traceerbaar

    Het is raadzaam om de kaartprinter naar Card Vision te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.

  • Controle bij ontvangst

    Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en visueel geïnspecteerd. Eventuele schades worden gefotografeerd. Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.

  • Retour naar u

    De verzending vanaf Card Vision naar u gaat in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt. Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.

  • Ophaal service

    In het formulier kunt u kiezen om de printer op te laten halen. Wij geven onze vervoerder de opdracht om de zending op uw adres te halen en bij Card Vision af te leveren.

  • Ophaaltijd

    De chauffeur zal op de nog nader aan te geven dag op uw adres langs komen om printer af te halen. Het is belangrijk dat de zending klaar staat en gedurende die dag kan worden opgehaald.

Pickup zending

Indien u heeft gekozen om de zending door Card Vision te laten ophalen, ontvangt u van ons een bevestiging per email op welke dag de printer wordt opgehaald. Zorg dat de zending klaar staat.