Het kan voorkomen dat u problemen ondervindt bij het gebruik van uw cardprinter.
De printer reageert niet op uw opdrachten, het printlint geeft problemen, een slechte afdruk of de kaarten worden niet ingevoerd.

Deze problemen kunnen verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld;
Vervuiling door het gebruik, slijtage van onderdelen of een verkeerde instelling in de printerdriver op uw computer.

Enkele tips voor een goede afdruk met de kaartprinter

Card Vision levert uitsluitend originele printlinten voor  kaartprinters.
De blanco plastic kaarten in ons assortiment zijn van de hoogst haalbare kwaliteit.
Offset voorbedrukte plastic kaarten die door Card Vision worden geleverd zijn altijd goed te beprinten in alle reguliere kaartprinters.
Dit in tegenstelling tot “goedkope” plastic kaarten in de markt die niet achteraf te bedrukken zijn met een kaartprinter.

 

Download PDF over Evolis kaartprinter printlinten / ribbons

Wanneer er kaarten in de printer worden gelegd, let op dat deze niet op het te printen oppervlak worden beetgepakt.
Duimen of vingers zullen namelijk een vettig residu op het kaartoppervlak achterlaten, wat een tot een verminderde afdrukkwaliteit of vlekken in de afdruk resulteert.

Voor een optimale werking van de kaartprinter is het belangrijk dat de printer regelmatig wordt gereinigd met de daarvoor bestemde schoonmaakmiddelen.
De Evolis kaartprinters houden zelf bij wanneer de schoonmaak nodig is en zal dit door middel van een pop-up van het Evolis Print Center aangeven.
Het respecteren van deze schoonmaaksessies verlengt de levensduur van de kaartprinter, zorgt voor de best mogelijke afdruk op de plastic kaart én is ook gekoppeld aan de garantievoorwaarden.

De printkop in de kaartprinter is keramisch en gevoelig voor krassen.
Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een zandkorrel of een braam op de kaart.
Een kras op de printkop is onherstelbaar en zal zorgen voor een witte lijn over de gehele lengte van de kaart.

Valt er per ongeluk een kaartje op de grond? Gebruik deze niet meer!
Gooi liever een kaartje van 20 cent in de prullenbak dan het risico te lopen dat de printkop á € 420,- moet worden vervangen.

 

Evolis Zenius

Evolis Zenius

Om een printer driver op de computer te installeren, dient u administrator rechten te hebben.
Een printer driver is software die het mogelijk maakt om de computer met de printer te laten communiceren.
Zonder printer driver zal de aangesloten printer niet correct functioneren.

BELANGRIJK:
Om onderstaande driver versies te gebruiken, is  een firmware upgrade van uw printer noodzakelijk.

Microsoft Windows Drivers

Werkt op Windows versies
Windows Server 2012 (32/64 bit)*, Windows Server 2008 R2 (64 bit)*, Windows Server 2008 (32/64 bit)*, Windows 10 (32/64 bit), Windows 7 (32/64 bit), Windows 8.1 (32/64 bit), Windows 8 (32/64 bit), Windows Vista (32/64 bit), Windows XP (SP3) (32 bit).

Driver versie historie

*Onder specifieke condities


 

Mac OS-X Drivers

Werkt op Mac OS
MacOS X 10.15 (Catalina), MacOS X 10.14 (Mojave), Mac0S X 10.13 (High Sierra), MacOS X 10.12 (Sierra)
Versies voorgaand aan MacOS 10.12; deze driver blijft compatible.

Mac driver versie historie


 

 

Als uw Linux Distribution verdere package types nodig heeft, contact de officiële Evolis reseller / distributeur.

 


Firmware

 

BELANGRIJK :
Om deze firmware versie te gebruiken, is een driver upgrade van uw printer(s) noodzakelijk.

Als uw huidige firmware versie lager of gelijk is aan V.1304,  moet uw printer eerst een upgrade krijgen naar firmware V.1506 voordat u de upgrade naar de huidige versie uitvoert.

Om de firmware te upgraden, lees deze FAQ

 Windows + Apple MAC

Snelstart handleiding

 Zenius Quick operating Guide

Standaard schoonmaak sessie

>> Bekijk video

>> Bestel schoonmaak kit

Stap 1

  • Open de card printer cover.
  • Zet het schuifje van de invoer op de MAX positie.
  • Haal het lint uit de printer.
  • Sluit de cover (CLICK).
  • Verwijder alle kaarten uit de feeder.

Stap 2

  • Haal de ruglaag van de zelfklevende cleaning card, zelfklevende zijde boven.
  • Dubbel-click op de verlichte aan/uit knop
  • Zodra de Card/ribbon LED op het control panel knippert, voer de cleaning card in de manual feeder, zelfklevende zijde boven.
  • Cleaning begint en de gebruikte zelfklevende cleaning card wordt automatisch uitgeworpen zodra de sessie klaar is.

Stap 3

  • Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
  • Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
  • Klaar voor gebruik!

Geavanceerde schoonmaak sessie

>> Bekijk video

>> Bestel schoonmaak kit

Stap 1

  • Open de card printer cover.
  • Zet het schuifje van de invoer op de MAX positie.
  • Haal het lint uit de printer.
  • Sluit de cover (CLICK).
  • Verwijder alle kaarten uit de feeder.

Stap 2

  • Haal een nieuwe “T” card uit de verpakking
    Dubbel-click op de verlichte aan/uit knop
  • Zodra de Card/ribbon LED op het control panel knippert, voer de “T” card in de geopende feeder).
  • Cleaning begint en de sessie eindigt vanzelf.
  • Verwijder de “T” card en sluit de feeder.

Stap 3

  • Haal de ruglaag van de zelfklevende cleaning card.
  • Voer de cleaning card in de manual feeder, zelfklevende zijde boven. Cleaning gaat verder.
  • De gebruikte zelfklevende cleaning card wordt automatisch uitgeworpen.

Stap 4

  • Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
  • Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
  • Klaar voor gebruik!

Telefonische support

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Evolis Primacy

Evolis Primacy

Om een printer driver op de computer te installeren, dient u administrator rechten te hebben.
Een printer driver is software die het mogelijk maakt om de computer met de printer te laten communiceren.
Zonder printer driver zal de aangesloten printer niet correct functioneren.

BELANGRIJK:
Om onderstaande driver versies te gebruiken, is  een firmware upgrade van uw printer noodzakelijk.

Microsoft Windows Drivers

Werkt op Windows versies
Windows Server 2012 (32/64 bit)*, Windows Server 2008 R2 (64 bit)*, Windows Server 2008 (32/64 bit)*, Windows 10 (32/64 bit), Windows 7 (32/64 bit), Windows 8.1 (32/64 bit), Windows 8 (32/64 bit), Windows Vista (32/64 bit), Windows XP (SP3) (32 bit).

Driver versie historie

*Onder specifieke condities


 

Mac OS-X Drivers

Werkt op Mac OS
MacOS X 10.15 (Catalina), MacOS X 10.14 (Mojave), Mac0S X 10.13 (High Sierra), MacOS X 10.12 (Sierra)
Versies voorgaand aan MacOS 10.12; deze driver blijft compatible.

Mac driver versie historie


 

 

Als uw Linux Distribution verdere package types nodig heeft, contact de officiële Evolis reseller / distributeur.

 


Firmware

 

BELANGRIJK :
Om deze firmware versie te gebruiken, is een driver upgrade van uw printer(s) noodzakelijk.

Als uw huidige firmware versie lager of gelijk is aan V.1304,  moet uw printer eerst een upgrade krijgen naar firmware V.1506 voordat u de upgrade naar de huidige versie uitvoert.

Om de firmware te upgraden, lees deze FAQ

Standaard schoonmaak sessie

>> Bekijk video

>> Bestel schoonmaak kit

Stap 1

  • Open de card printer cover.
  • Zet het schuifje van de invoer op de MAX positie.
  • Haal het lint uit de printer.
  • Sluit de cover (CLICK).
  • Verwijder alle kaarten uit de feeder.

Stap 2

  • Haal de ruglaag van de zelfklevende cleaning card, zelfklevende zijde boven.
  • Dubbel-click op de verlichte aan/uit knop
  • Zodra de Card/ribbon LED op het control panel knippert, voer de cleaning card in de manual feeder, zelfklevende zijde boven.
  • Cleaning begint en de gebruikte zelfklevende cleaning card wordt automatisch uitgeworpen zodra de sessie klaar is.

Stap 3

Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
Klaar voor gebruik!

Geavanceerde schoonmaak sessie

>> Bekijk video

>> Bestel schoonmaak kit

Stap 1

  • Open de card printer cover.
  • Zet het schuifje van de invoer op de MAX positie.
  • Haal het lint uit de printer.
  • Sluit de cover (CLICK).
  • Verwijder alle kaarten uit de feeder.

Stap 2

  • Haal een nieuwe “T” card uit de verpakking
    Dubbel-click op de verlichte aan/uit knop
  • Zodra de Card/ribbon LED op het control panel knippert, voer de “T” card in de geopende feeder).
  • Cleaning begint en de sessie eindigt vanzelf.
  • Verwijder de “T” card en sluit de feeder.

Stap 3

  • Haal de ruglaag van de zelfklevende cleaning card.
  • Voer de cleaning card in de manual feeder, zelfklevende zijde boven. Cleaning gaat verder.
  • De gebruikte zelfklevende cleaning card wordt automatisch uitgeworpen.

Stap 4

  • Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
  • Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
  • Klaar voor gebruik!

Telefonische support

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Evolis Badgy200

Evolis Badgy

 

Windows Drivers

Windows 10/8/7/Vista/XP
Badgy Premium Suite – Setup version 6.31.01.1252 (Released on June 13, 2018)

Mac Drivers

Macintosh 10.6 > 10.12
Badgy Card Printer – Setup version 6.5.2.95 (Released on June 28, 2016)

Firmware

Firmware version 1634 (Released on July. 2017) (Badgy 100/200)
Firmware is interne printer software die de electronische en mechanische functies aanstuurt.
Evolis ontwikkelt voortdurend nieuwe updates om nieuwe functionaliteiten in te brengen en/of om bugs op te lossen.

   Badgy100 & 200 – Snelstart Handleiding

Size: 656.8 KB
Type: .pdf
Date of publication: July 2014

 

   Badgy100 & Badgy200 – Handleiding

Size: 5.8 MB
Type: .pdf
This user guide contains essential information for the installation and use of your Badgy100 or Badgy200 card printers
Date of publication: May 2019

 

   Evolis Badge Studio – Snelstart Handleiding

Size: 1.76 MB
Type: .pdf
This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software.
Date of publication: 2016

 Windows 10/8/7/Vista/XP

Evolis Badge Studio v 1.4.100 – Windows Installation file

Macintosh 10.6

Evolis Badge Studio v 1.4.100 – MAC Installation file

Evolis Badge Studio – Snelstart Handleiding

Size: 1.76 MB Type: .pdf This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software. Date of publication: 2016

Telefonische support

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • Type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Evolis Quantum2

Evolis Quantum2

Windows 10 | 8.1 | 7 | Vista (32/64 bit) and Windows XP SP3 drivers

Important: To use this version of driver, a firmware upgrade of your printer(s) is required.


 

Mac Drivers

 

 


 

Linux drivers

RPM installation packages :

DEB installation packages :

If your Linux Distribution requires other package type, please contact your official Evolis reseller / distributor.


 

Firmware

Telefonische support

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Evolis Avansia

Evolis Avansia

Driver 

Microsoft Windows Drivers compatible with lamination

Windows (32/64 bits): Vista,W7, W8, W10

Note: If you have already installed a previous version of Avansia driver, the setup will request to uninstall it before running the installation of this new version.

Download Drivers version history

Microsoft Windows Drivers NOT compatible with lamination

Windows (32/64 bits): Vista,W7, W8, W10

Note: If you have already installed a previous version of Avansia driver, you must uninstall it before running the installation of this new version.

Download Drivers version history:


Firmware Avansia Printer

The file is compressed (.zip) so don’t forget to extract it

Download Firmware version history:


Firmware Avansia RFID board

The file is compressed (.zip) so don’t forget to extract it 

Technical note: How to update the Avansia RFID firmware?

Download Firmware RFID version history:

Telefonische support

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

RMA kosten

OMSCHRIJVING

probleem analyse / onderzoek

onderhoud / reiniging

garantie

KOSTEN

€ 45,00

€ 95,00

afhankelijk van diverse factoren

DOORLOOPTIJD

3-6 werkdagen

3-6 werkdagen

afhankelijk van probleem

Probleem analyse / onderzoek
Kosten € 45,00
Doorlooptijd 3-6 werkdagen

Onderhoud / reiniging
Kosten € 95,00
Doorlooptijd 3-6 werkdagen.

Garantie
Kosten afhankelijk van diverse factoren.
Doorlooptijd afhankelijk van probleem.

Verzendkosten

De verzendkosten voor het retour zenden van de gerepareerde printer naar uw adres in Nederland of België zijn € 10,-

Indien nodig: retour naar fabriek

Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.

De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.
Indien gewenst kan Card Vision u tijdens deze periode een huurprinter leveren. De kosten hiervan zijn op aanvraag.

Alle aangegeven prijzen zijn exclusief BTW.

RMA formulier

Verpakking

Voor verzending dient de cardprinter zeer goed beschermd verzonden te worden.
Ga er van uit dat uw zending tijdens transport niet zachtzinnig behandeld wordt. Verzend de printer daarom bij voorkeur in de originele verpakking.
Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan als volgt:

1. Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht (tegen stof)
2. Neem een ruime doos, rondom ca. 20 cm extra ruimte
3. Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen
4. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op
5. Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit en niet kan bewegen
6. Sluit de doos goed en voorzie deze van de tekst “BREEKBAAR

Verzending

Het is raadzaam om de kaartprinter te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.

Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en gefotografeerd.
Eventuele schades worden direct gemeld bij afzender.
Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.

De verzending af Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt.
Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.

Pickup door DHL

Indien u heeft gekozen voor een DHL pickup via Card Vision, ontvangt u van ons een bevestiging per email op welke dag de printer wordt opgehaald.
De chauffeur zal tussen 09.00 – 18.00 uur op locatie zijn om printer af te halen.