Wij zijn gesloten op Goede Vrijdag en 2e Paasdag

Dinsdag 6 april 09:00 uur zijn wij weer geopend.

VROLIJK PASEN!

Wij zijn gesloten tot maandag 04-01-2021 09:00 uur

PRETTIGE FEESTDAGEN EN EEN GEZOND 2021 !

Wij zijn gesloten op donderdag 13 mei
en vrijdag 14 mei.

Maandag 17 mei om 09:00 uur zijn wij weer geopend.

Support kaartprinters

Functioneren van de kaartprinter

De printer reageert niet op uw opdrachten, het printlint geeft problemen, een slechte afdruk of de kaarten worden niet ingevoerd? Dit kan diverse oorzaken hebben.

Onderstaand staan diverse gereedschappen, upgrades en handleidingen. Of meld de printer aan voor onderhoud of reparatie.

Printerdrivers en firmware

Een printer driver zorgt voor communicatie tussen computer en printer. Zonder driver zal de printer niet correct functioneren.

Firmware is speciale software geprogrammeerd in het geheugen van het printer main board.

U moet administrator rechten hebben om een van beiden te kunnen installeren.

Handleidingen en tips

Per printer zijn handleidingen te downloaden. Verder staan er instructies over het schoonmaken van de kaartprinter, compleet met video’s.

Het begint vaak bij de basis, daarom is het goed om eventjes onze tips te checken, waarmee sommige problemen al te tackelen zijn.

Enkele tips voor een goede afdruk met de kaartprinter

Pak de kaarten op de juiste manier vast

Zorg dat de kaarten niet op het nog te printen oppervlak aangeraakt worden met de handen.

plastic-kaart-verkeerd-beetpakken
plastic-kaart-correct-beetpakken

Wanneer er kaarten in de printer worden gelegd, let op dat deze niet op het te printen oppervlak worden beetgepakt.

Duimen of vingers zullen namelijk een vettig residu op het kaartoppervlak achterlaten, wat een tot een verminderde afdrukkwaliteit of vlekken in de afdruk resulteert.

Gebruik de juiste verbruiksmaterialen

Gebruik originele printlinten voor de kaartprinters en de juiste kwaltiteit plastic kaarten om te bedrukken.

Card Vision levert uitsluitend originele printlinten voor kaartprinters.
De blanco plastic kaarten in ons assortiment zijn van de hoogst haalbare kwaliteit.

Offset voorbedrukte plastic kaarten die door Card Vision worden geleverd zijn altijd goed te beprinten in alle reguliere kaartprinters.
Dit in tegenstelling tot “goedkope” plastic kaarten in de markt die niet achteraf te bedrukken zijn met een kaartprinter.

Installeer de laatste driver en firmware

Drivers en firmware zijn onderstaand te downloaden voor specifieke printermodellen.

Zorg dat alle benodigde software en printerdrivers up to date zijn.

Dit zorgt voor beperking van problemen die bijvoorbeeld veroorzaakt worden door updates van uw computer.

Reinig de kaartprinter op tijd

Voor een optimale werking van de kaartprinter is het belangrijk dat de printer regelmatig wordt gereinigd met de daarvoor bestemde schoonmaakmiddelen.

Elke keer als een nieuw lint wordt geïnstalleerd, en/of wanneer het lampje op de printer gaat branden.

De Evolis kaartprinters houden zelf bij wanneer de schoonmaak nodig is en zal dit door middel van een pop-up van het Evolis Print Center aangeven.

Het respecteren van deze schoonmaaksessies verlengt de levensduur van de kaartprinter, zorgt voor de best mogelijke afdruk op de plastic kaart én is ook gekoppeld aan de garantievoorwaarden.

Pas op met vuile kaarten: printkop gevaar

De printkop in de kaartprinter is keramisch en gevoelig voor krassen. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een zandkorrel of een braam op de kaart.

Een kras op de printkop is onherstelbaar en zal zorgen voor een witte lijn over de gehele lengte van de kaart.

Valt er per ongeluk een kaartje op de grond? Gebruik deze niet meer!
Gooi liever een kaartje van 20 cent in de prullenbak dan het risico te lopen dat de printkop á € 420,- moet worden vervangen.

Evolis Zenius

Evolis Primacy

Evolis Badgy200

Evolis Quantum2

Evolis Avansia

RMA

Een kaartprinter kan naar ons retour komen met als doel bijvoorbeeld reparatie of onderhoud.
Hiervoor is een RMA procedure van belang. RMA staat voor “Return Merchandise Authorization” of “Retourneren Met Autorisatie”.

Bij problemen zijn 3 verschillende mogelijkheden welke onderstaand beschreven staan:

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem reproduceren

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

RMA formulier

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

  • Originele doos

    Verzend de printer bij voorkeur in de originele verpakking, die biedt de beste bescherming. Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan als volgt:

  • Stofvrij

    Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht, dit beschermt de printer tegen stof.

  • Ruime stevige doos

    Neem een ruime en stevige doos waar rondom de printer ca. 20 cm extra ruimte beschikbaar is.

  • Opvul materiaal

    Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op.

  • Fixeren

    Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit in de doos en niet kan bewegen.

  • Breekbaar

    Sluit de doos goed en voorzie deze van de tekst “BREEKBAAR”.

Verpakken

Voor verzending dient de cardprinter zeer goed beschermd verzonden te worden.
Ga er van uit dat uw zending tijdens transport niet zachtzinnig behandeld wordt.

Verzend de printer daarom bij voorkeur in de originele verpakking.
Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan als volgt:

1. Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht (tegen stof).
2. Neem een ruime doos, rondom ca. 20 cm extra ruimte.
3. Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen.
4. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op.
5. Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit en niet kan bewegen.
6. Sluit de doos goed en voorzie deze van de tekst “BREEKBAAR”.

Verzenden

Het is raadzaam om de kaartprinter te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.

Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en gefotografeerd.
Eventuele schades worden direct gemeld bij afzender.
Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.

De verzending af Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt.
Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.

  • Traceerbaar

    Het is raadzaam om de kaartprinter naar Card Vision te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.

  • Controle bij ontvangst

    Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en visueel geïnspecteerd. Eventuele schades worden gefotografeerd. Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.

  • Retour naar u

    De verzending vanaf Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt. Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.

  • Ophaal service

    In het formulier kunt u kiezen om de printer op te laten halen. Wij geven DHL de opdracht om de zending op uw adres te halen en bij Card Vision af te leveren.

  • Ophaaltijd

    De chauffeur zal op de aangegeven dag tussen 09.00 – 18.00 uur op uw adres langs koment om printer af te halen. Een ander tijdsraam is helaas niet mogelijk dus het is belangrijk dat er iemand aanwezig is gedurende die dag.

Pickup door DHL

Indien u heeft gekozen voor een DHL pickup via Card Vision, ontvangt u van ons een bevestiging per email op welke dag de printer wordt opgehaald.
De chauffeur zal tussen 09.00 – 18.00 uur op locatie zijn om printer af te halen.