Support Evolis kaartprinters

Functioneren van de kaartprinter

De printer reageert niet op uw opdrachten, het printlint geeft problemen, een slechte afdruk of de kaarten worden niet ingevoerd? Dit kan diverse oorzaken hebben.

Onderstaand staan diverse gereedschappen, upgrades en handleidingen. Of meld de printer aan voor onderhoud of reparatie.

Printerdrivers en firmware

Een printer driver zorgt voor communicatie tussen computer en printer. Zonder driver zal de printer niet correct functioneren.

Firmware is speciale software geprogrammeerd in het geheugen van het printer main board.

U moet administrator rechten hebben om een van beiden te kunnen installeren.

Handleidingen en tips

Per printer zijn handleidingen te downloaden. Verder staan er instructies over het schoonmaken van de kaartprinter, compleet met video’s.

Het begint vaak bij de basis, daarom is het goed om eventjes onze tips te checken, waarmee sommige problemen al te tackelen zijn.

Oude modellen

End of life

Niet meer leverbaar en de ondersteuning is beëindigd

Drivers & handleidingen

Download beschikbare tools en handleidingen voor uw oude printer

Verbruiksmaterialen

Printlinten en plastic kaarten zijn nog steeds leverbaar bij Card Vision.

Werkt niet meer op nieuwe PC?

Het is goed mogelijk dat een oude printer op een oude computer prima werkt(e) maar na een upgrade van het besturingssysteem niet meer.

Er zijn nog drivers of beta versie printerdrivers beschikbaar op de website van Evolis, maar het is geen garantie dat een oude printer daarmee werkt op moderne platforms.

Is dit nog op te lossen?

Download en installeer de printerdriver, test daarna of de printer werkt op het nieuwe besturingssysteem.

Werkt de printer niet met de beschikbare tools, dan is er helaas geen andere mogelijkheid dan de printer te vervangen door een actueel model.

De ondersteuning is beëindigd

Evolis is een printermerk dat haar producten ontwikkelt, door-ontwikkelt en uiteindelijk ook vervangt voor nieuwe modellen.
De oude printermodellen worden niet meer geproduceerd en de drivers worden door Evolis niet verder geupdated.

Onze ondersteuning op de aangegeven oude modellen is beëindigd.

Printer model Productie beëindigd Ondersteuning beëindigd
BADGY 1
31-1-2015
30-1-2018
TATTOO 1 / 2 / RW1
31-5-2009 / 31-3-2013 / 30-11-2009
30-5-2012 / 30-3-2016 / 29-11-2012
PEBBLE 1 / 2 / 3 / 4
30-6-2001 / 31-5-2006 / 31-5-2008 / 31-5-2013
29-6-2004 / 30-5-2009 / 31-5-2011 / 30-5-2016
DUALYS 1 / 2 / 3
28-2-2007 / 31-5-2008 / 31-5-2013
27-2-2010 / 31-5-2011 / 30-5-2016
KIOSK 1 / 2 / 3
31-5-2010 / 31-5-2008 / 31-5-2016
30-5-2013 / 31-5-2011 / 31-5-2019
QUANTUM 1
31-5-2010
31-5-2013
SECURION
30-11-2017
29-11-2020

Tips voor een goede afdruk

Pak de kaarten op de juiste manier vast

Zorg dat de kaarten niet op het nog te printen oppervlak aangeraakt worden met de handen.

plastic-kaart-verkeerd-beetpakken
plastic-kaart-correct-beetpakken

Wanneer er kaarten in de printer worden gelegd, let op dat deze niet op het te printen oppervlak worden beetgepakt.

Duimen of vingers zullen namelijk een vettig residu op het kaartoppervlak achterlaten, wat een tot een verminderde afdrukkwaliteit of vlekken in de afdruk resulteert.

Gebruik de juiste verbruiksmaterialen

Gebruik originele printlinten voor de kaartprinters en de juiste kwaltiteit plastic kaarten om te bedrukken.

Card Vision levert uitsluitend originele printlinten voor kaartprinters.
De blanco plastic kaarten in ons assortiment zijn van de hoogst haalbare kwaliteit.

Offset voorbedrukte plastic kaarten die door Card Vision worden geleverd zijn altijd goed te beprinten in alle reguliere kaartprinters.
Dit in tegenstelling tot “goedkope” plastic kaarten in de markt die niet achteraf te bedrukken zijn met een kaartprinter.

Installeer de laatste driver en firmware

Drivers en firmware zijn onderstaand te downloaden voor specifieke printermodellen.

Zorg dat alle benodigde software en printerdrivers up to date zijn.

Dit zorgt voor beperking van problemen die bijvoorbeeld veroorzaakt worden door updates van uw computer.

Reinig de kaartprinter op tijd

Voor een optimale werking van de kaartprinter is het belangrijk dat de printer regelmatig wordt gereinigd met de daarvoor bestemde schoonmaakmiddelen.

Elke keer als een nieuw lint wordt geïnstalleerd, en/of wanneer het lampje op de printer gaat branden.

De Evolis kaartprinters houden zelf bij wanneer de schoonmaak nodig is en zal dit door middel van een pop-up van het Evolis Print Center aangeven.

Het respecteren van deze schoonmaaksessies verlengt de levensduur van de kaartprinter, zorgt voor de best mogelijke afdruk op de plastic kaart én is ook gekoppeld aan de garantievoorwaarden.

Pas op met vuile kaarten: printkop gevaar

De printkop in de kaartprinter is keramisch en gevoelig voor krassen. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een zandkorrel of een braam op de kaart.

Een kras op de printkop is onherstelbaar en zal zorgen voor een witte lijn over de gehele lengte van de kaart.

Valt er per ongeluk een kaartje op de grond? Gebruik deze niet meer!
Gooi liever een kaartje van 20 cent in de prullenbak dan het risico te lopen dat de printkop á € 420,- moet worden vervangen.

Evolis Zenius

  • Drivers & firmware
  • Handleidingen Zenius
  • Schoonmaak & onderhoud
  • Telefonische support
  • CardPresso software
  • Garantie voorwaarden
  • Retour & RMA

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

De Evolis cardprinter is uitgerust met een Cleaning Warning System.
Na 1.000 ingevoerde kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer.

De schoonmaak moet worden uitgevoerd zodra de melding wordt gegeven, u kunt dan nog 200 kaarten printen. De garantie op de printkop is direct gekoppeld aan het periodieke onderhoud en vervalt als na 1.200 kaarten nog geen schoonmaak is uitgevoerd.

Om de schoonmaak correct uit te voeren, dienen de onderstaande stappen te worden gevolgd. Hierna worden de tellers van het Cleaning Warning System gereset en gaat het schoonmaak-lampje op de printer uit.

Periodiek onderhoud

Periodiek onderhoud (routine printer cleaning) zorgt voor een optimale afdrukkwaliteit én is belangrijk voor het behoud van de garantie.

Voor het uitvoeren van het periodiek onderhoud is Advanced Cleaning Kit ACL001 nodig.

Periodiek onderhoud vereist na Aantal nog te printen kaarten Garantie verloopt na
1.000 cards
200 cards
1.200 cards
KNIPPEREND LAMPJE
KNIPPEREND LAMPJE
LAMPJE BLIJFT BRANDEN
  • 1

    Open de printer aan de bovenzijde

  • 2

    Verstel de dikte-invoer naar de MAX positie

  • 3

    Verwijder het lint

  • 4

    Sluit de klep (CLICK)

  • 5

    Open de feeder

  • 6

    Verwijder alle kaarten

  • 7

    Sluit de feeder

  • 8

    Dubbelklik op de aan-uitknop

  • 9

    Verwijder de ruglaag van de zelfklevende schoonmaakkaart en voer deze in zoals getoond: zelfklevende zijde boven

  • 10

    Schoonmaak start en de gebruikte schoonmaakkaart wordt automatisch uitgeworpen. Gooi weg na gebruik.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

  • 1

    Neem een swab (sponsje op steel) uit de verpakking. Knak het buisje bij het einde, in de sponskop. Druk stevig op het buisje totdat het sponsje aan het einde gedrenkt is in alcohol

  • 2

    Verwijder de stroomkabel uit de achterzijde van de printer, open de klep aan de bovenzijde en de printkop is zichtbaar.

  • 3

    Veeg een paar keer met lichte druk het sponsje van links naar rechts over de printkop.

  • 4

    Sluit de klep en steek de stroomkabel er weer in

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren.

Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Voor het uitvoeren van het geavanceerd onderhoud is Advanced Cleaning Kit ACL002 nodig.

  • 1

    Open de printercover aan de bovenzijde

  • 2

    Verstel de dikte-invoer naar de MAX positie

  • 3

    Verwijder het lint

  • 4

    Sluit de cover (CLICK)

  • 5

    Sluit de feeder

  • 6

    Dubbelklik op de aan-uitknop

  • 7

    Neem de lange T-card uit de verpakking en voer deze onder begeleiding de printer in. De T-card gaat heen en weer en kan na de cyclus worden uitgenomen en weggegooid.

  • 8

    Verwijder de ruglaag van de zelfklevende schoonmaakkaart en voer deze in zoals getoond: zelfklevende zijde boven.

  • 9

    Schoonmaak start en de gebruikte schoonmaakkaart wordt automatisch uitgeworpen. Gooi weg na gebruik.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

  • 1

    Pak de cleaning pen en haal de dop eraf

  • 2

    Verwijder de stroomkabel uit de achterzijde van de printer, open de cover aan de bovenzijde en de printkop is zichtbaar.

  • 3

    Veeg een paar keer met lichte druk de penpunt van links naar rechts over de printkop.

  • 4

    Sluit de cover en steek de stroomkabel er weer in

Maak na de printkop reiniging het stoffilter schoon:

  • 1

    Open de printer cover en localiseer het stoffilter.

  • 2

    Verwijder het filter door het omhoog te trekken en het volledig uit de houder te schuiven.

  • 3

    Zodra het filter vrij is, neem een cleaning wipes (schoonmaakdoekjes) uit de cleaningkit.

  • 4

    Reinig het filter door met het doekje beide zijden zachtjes schoon te wrijven.

  • 5

    Plaats het filter terug in de houder (met de groef naar u toe) en schuif naar beneden totdat het op zijn plaats klikt.

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem reproduceren

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

Evolis Primacy

  • Drivers & firmware
  • Handleidingen Primacy
  • Schoonmaak & onderhoud
  • Telefonische support
  • CardPresso software
  • Garantie voorwaarden
  • Retour & RMA

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

De Evolis cardprinter is uitgerust met een Cleaning Warning System.
Na 1.000 ingevoerde kaarten wordt een melding getoond door het oplichten van het onderhoudslampje op de printer en/of door een popup van het Evolis Print Center op de computer.

De schoonmaak moet worden uitgevoerd zodra de melding wordt gegeven, u kunt dan nog 200 kaarten printen. De garantie op de printkop is direct gekoppeld aan het periodieke onderhoud en vervalt als na 1.200 kaarten nog geen schoonmaak is uitgevoerd.

Om de schoonmaak correct uit te voeren, dienen de onderstaande stappen te worden gevolgd. Hierna worden de tellers van het Cleaning Warning System gereset en gaat het schoonmaak-lampje op de printer uit.

Geavanceerd onderhoud

Voor een uitgebreide schoonmaak wordt aangeraden om elke 5 periodieke beurten, een geavanceerde schoonmaakbeurt uit te voeren.

Dit is een uitbreiding op het periodieke onderhoud en is o.a. nodig om alle transportrollen in de printer te reinigen.

Voor het uitvoeren van het geavanceerd onderhoud is Advanced Cleaning Kit ACL002 nodig.

Maak na deze reiniging de printkop schoon:

Maak na de printkop reiniging het stoffilter schoon:

  • 1

    Open de printer cover en localiseer het stoffilter.

  • 2

    Verwijder het filter door het omhoog te trekken en het volledig uit de houder te schuiven.

  • 3

    Zodra het filter vrij is, neem een cleaning wipes (schoonmaakdoekjes) uit de cleaningkit.

  • 4

    Reinig het filter door met het doekje beide zijden zachtjes schoon te wrijven.

  • 5

    Plaats het filter terug in de houder (met de groef naar u toe) en schuif naar beneden totdat het op zijn plaats klikt.

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem reproduceren

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

Evolis Badgy200

  • Drivers & firmware
  • Handleidingen Badgy
  • Schoonmaak & onderhoud
  • Telefonische support
  • Badge Studio software
  • Garantie voorwaarden
  • Retour & RMA

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

   Badgy100 & 200 – Snelstart Handleiding printer

Size: 656.8 KB
Type: .pdf
Date of publication: July 2014

   Badgy100 & Badgy200 – Uitgebreide handleiding printer

Size: 5.8 MB
Type: .pdf
This user guide contains essential information for the installation and use of your Badgy100 or Badgy200 card printers
Date of publication: May 2019

   Badge Studio – Snelstart handleiding software

Size: 1.76 MB
Type: .pdf
This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software.
Date of publication: 2016

  Badge Studio – Uitgebreide handleiding software

Om het beste printresultaat met de printer te halen, is regelmatig schoonmaken aanbevolen. Dit geldt voor de verschillende onderdelen zoals transport rollen en printkop.

Twijfel niet om de printer schoon te maken als er printproblemen zijn, na een lange periode dat hij niet gebruikt is of wanneer een pop-up verschijnt dat schoonmaak nodig is.

Houdt in ieder geval 1x per jaar aan als minimum, maar vaker schoonmaken wordt aanbevolen als:

  • de printer in een stofrijke omgeving staat
  • de printer intensief gebruikt wordt

De juiste schoonmaakset voor de Badgy is hier te bestellen.

Volg onderstaande procedure om het onderhoud uit te voeren:

  1. Open de printer cover
  2. Verwijder het printlint
  3. Sluit de cover (CLICK)
  4. Verwijder alle kaarten uit de invoer hopper
  5. Dubbel-click de control button voordat de T-shaped cleaning card ingevoerd wordt
  6. Neem de T-shaped cleaning card voer deze onder begeleiding in de feeder. Cleaning start.
  7. Verwijder de T-shaped card

Printer cleaning kan ook vanuit het Badgy Print Center worden uitgevoerd:

  • – door printer PropertiesCleaning>Proceed with cleaning
  • of door het menu Tools>Printer Cleaning Wizard

De T-shaped card moet onmiddelijk na openen van de verpakking gebruikt worden. Alle schoonmaakmiddelen zijn voor eenmalig gebruik.

Bekijk eventueel de handleiding voor alle details.

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Windows 10/8/7/Vista/XP

Evolis Badge Studio v 1.4.100 – Windows Installation file

Macintosh 10.6

Evolis Badge Studio v 1.4.100 – MAC Installation file

Evolis Badge Studio – Snelstart Handleiding

Size: 1.76 MB Type: .pdf This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software. Date of publication: 2016

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem reproduceren

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

Evolis Quantum2

  • Drivers & firmware
  • Handleidingen Quantum2
  • Schoonmaak & onderhoud
  • Telefonische support
  • Garantie voorwaarden
  • Retour & RMA

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem reproduceren

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

Evolis Avansia

  • Drivers & firmware
  • Handleidingen Avansia
  • Schoonmaak & onderhoud
  • Telefonische support
  • CardPresso software
  • Garantie voorwaarden
  • Retour & RMA

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

Op de vernieuwde Evolis website zijn alle tools beschikbaar die voor deze printer nodig zijn.

Apparatuur aangekocht bij Card Vision?

Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.

Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.

Let op:

Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.

Apparatuur ergens anders gekocht?

Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.

Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.

Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.

Download

Download de laatste versie van de cardPresso software voor Windows en Mac OS X.

Help

Informatie, video tutorials, database documentatie en technotes.

Licenties

Bekijk alle functionaliteiten en bijbehorende licenties van cardPresso.

Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;

  • type kaartprinter
  • leeftijd
  • soort defect
  • Oorzaak

Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.

Garantie

Bekijk hier de uitgebreide garantievoorwaarden behorende bij de Evolis kaartprinters.

RMA – Retour / reparatie / onderhoud kaartprinter

Indien er bij telefonisch contact geen oplossing gevonden wordt, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.

Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend.
Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.

Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem reproduceren

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

RMA

Een kaartprinter kan naar ons retour komen met als doel bijvoorbeeld reparatie of onderhoud.
Hiervoor is een RMA procedure van belang. RMA staat voor “Return Merchandise Authorization” of “Retourneren Met Autorisatie”.

Bij problemen zijn 3 verschillende mogelijkheden welke onderstaand beschreven staan:

probleem analyse

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
45,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Probleem reproduceren

onderhoud en reiniging

4 tot 6 werkdagen doorlooptijd
95,- ex. BTW
  • Uw printer naar ons retour
  • Uitpakken en controleren op schade
  • Aansluiten en testen
  • Geavanceerde reinigingssessie
  • Intensieve reiniging transportrollen
  • Controle en indien nodig upgrade firmware
  • Serie testkaarten printen ter controle

garantie

doorlooptijd nader te bepalen
?? nog niet bekend
  • Printer leeftijd?
  • Printer defect?
  • Schade door verkeerd gebruik?
Voor het oplossen van bepaalde defecten kan het noodzakelijk zijn dat de kaartprinter retour gaat naar de fabriek.
Als de printer buiten de garantie valt, dan zijn de verzendkosten voor zending naar de fabriek € 75,-.
De doorlooptijd zal hierdoor 2 tot 3 weken worden.

RMA formulier

Formulier invullen

Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.

Benodigde tijd

Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.

Standaard wordt een printer binnen 5 werkdagen na ontvangst weer naar u retour gezonden.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.

Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.

Leenprinter

Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.

  • Originele doos

    Verzend de printer bij voorkeur in de originele verpakking, die biedt de beste bescherming. Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan als volgt:

  • Stofvrij

    Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht, dit beschermt de printer tegen stof.

  • Ruime stevige doos

    Neem een ruime en stevige doos waar rondom de printer ca. 20 cm extra ruimte beschikbaar is.

  • Opvul materiaal

    Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op.

  • Fixeren

    Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit in de doos en niet kan bewegen.

  • Breekbaar

    Sluit de doos goed en voorzie deze van de tekst “BREEKBAAR”.

Verpakken

Voor verzending dient de cardprinter zeer goed beschermd verzonden te worden.
Ga er van uit dat uw zending tijdens transport niet zachtzinnig behandeld wordt.

Verzend de printer daarom bij voorkeur in de originele verpakking.
Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan als volgt:

1. Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht (tegen stof).
2. Neem een ruime doos, rondom ca. 20 cm extra ruimte.
3. Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen.
4. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op.
5. Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit en niet kan bewegen.
6. Sluit de doos goed en voorzie deze van de tekst “BREEKBAAR”.

Verzenden

Het is raadzaam om de kaartprinter te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.

Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en gefotografeerd.
Eventuele schades worden direct gemeld bij afzender.
Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.

De verzending af Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt.
Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.

  • Traceerbaar

    Het is raadzaam om de kaartprinter naar Card Vision te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.

  • Controle bij ontvangst

    Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en visueel geïnspecteerd. Eventuele schades worden gefotografeerd. Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.

  • Retour naar u

    De verzending vanaf Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt. Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.

  • Ophaal service

    In het formulier kunt u kiezen om de printer op te laten halen. Wij geven DHL de opdracht om de zending op uw adres te halen en bij Card Vision af te leveren.

  • Ophaaltijd

    De chauffeur zal op de aangegeven dag tussen 09.00 – 18.00 uur op uw adres langs koment om printer af te halen. Een ander tijdsraam is helaas niet mogelijk dus het is belangrijk dat er iemand aanwezig is gedurende die dag.

Pickup door DHL

Indien u heeft gekozen voor een DHL pickup via Card Vision, ontvangt u van ons een bevestiging per email op welke dag de printer wordt opgehaald.
De chauffeur zal tussen 09.00 – 18.00 uur op locatie zijn om printer af te halen.