De printer reageert niet op uw opdrachten, het printlint geeft problemen, een slechte afdruk of de kaarten worden niet ingevoerd? Dit kan diverse oorzaken hebben.
Onderstaand staan diverse gereedschappen, upgrades en handleidingen. Of meld de printer aan voor onderhoud of reparatie.
Een printer driver zorgt voor communicatie tussen computer en printer. Zonder driver zal de printer niet correct functioneren.
Firmware is speciale software geprogrammeerd in het geheugen van het printer main board.
U moet administrator rechten hebben om een van beiden te kunnen installeren.
Zorg dat de kaarten niet op het nog te printen oppervlak aangeraakt worden met de handen.
Wanneer er kaarten in de printer worden gelegd, let op dat deze niet op het te printen oppervlak worden beetgepakt.
Duimen of vingers zullen namelijk een vettig residu op het kaartoppervlak achterlaten, wat een tot een verminderde afdrukkwaliteit of vlekken in de afdruk resulteert.
Gebruik originele printlinten voor de kaartprinters en de juiste kwaltiteit plastic kaarten om te bedrukken.
Card Vision levert uitsluitend originele printlinten voor kaartprinters.
De blanco plastic kaarten in ons assortiment zijn van de hoogst haalbare kwaliteit.
Offset voorbedrukte plastic kaarten die door Card Vision worden geleverd zijn altijd goed te beprinten in alle reguliere kaartprinters.
Dit in tegenstelling tot “goedkope” plastic kaarten in de markt die niet achteraf te bedrukken zijn met een kaartprinter.
Drivers en firmware zijn onderstaand te downloaden voor specifieke printermodellen.
Zorg dat alle benodigde software en printerdrivers up to date zijn.
Dit zorgt voor beperking van problemen die bijvoorbeeld veroorzaakt worden door updates van uw computer.
Voor een optimale werking van de kaartprinter is het belangrijk dat de printer regelmatig wordt gereinigd met de daarvoor bestemde schoonmaakmiddelen.
Elke keer als een nieuw lint wordt geïnstalleerd, en/of wanneer het lampje op de printer gaat branden.
De Evolis kaartprinters houden zelf bij wanneer de schoonmaak nodig is en zal dit door middel van een pop-up van het Evolis Print Center aangeven.
Het respecteren van deze schoonmaaksessies verlengt de levensduur van de kaartprinter, zorgt voor de best mogelijke afdruk op de plastic kaart én is ook gekoppeld aan de garantievoorwaarden.
De printkop in de kaartprinter is keramisch en gevoelig voor krassen. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een zandkorrel of een braam op de kaart.
Een kras op de printkop is onherstelbaar en zal zorgen voor een witte lijn over de gehele lengte van de kaart.
Valt er per ongeluk een kaartje op de grond? Gebruik deze niet meer!
Gooi liever een kaartje van 20 cent in de prullenbak dan het risico te lopen dat de printkop á € 420,- moet worden vervangen.
Om een printer driver op de computer te installeren, dient u administrator rechten te hebben.
Een printer driver is software die het mogelijk maakt om de computer met de printer te laten communiceren.
Zonder printer driver zal de aangesloten printer niet correct functioneren.
Important: To use this version, a firmware upgrade of your printer(s) is required.
OS Supported: Windows Server 2012 (32/64 bit)*, Windows Server 2008 R2 (64 bit)*, Windows Server 2008 (32/64 bit)*, Windows 10 (32/64 bit), Windows 7 (32/64 bit), Windows 8.1 (32/64 bit), Windows 8 (32/64 bit), Windows Vista (32/64 bit), Windows XP (SP3) (32 bit).
Download Driver version history
*Under specific conditions
Important: To use this version, a firmware upgrade of your printer(s) is required.
OS Supported: MacOS 11.0 Big Sur, MacOS X 10.15 (Catalina), MacOS X 10.14 (Mojave), Mac0S X 10.13 (High Sierra), MacOS X 10.12 (Sierra)
Versions prior MacOS 10.12, this driver version remains compatible.
Download Mac Drivers version history
If your Linux Distribution requires further package type, please contact your official Evolis reseller / distributor.
IMPORTANT NOTE :
To use this version of firmware, a driver upgrade of your printer(s) is required.
If your current firmware version is inferior or equal to V.1304, your printer must be upgraded with the firmware V.1506 before upgrading to the current version.
To upgrade your firmware, please read this FAQ
For more information, please contact your Evolis reseller or distributor.
Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.
Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.
Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.
Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.
Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.
Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.
Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;
Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.
Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.
Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.
Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.
Important: To use this version, a firmware upgrade of your printer(s) is required.
OS Supported: Windows Server 2012 (32/64 bit)*, Windows Server 2008 R2 (64 bit)*, Windows Server 2008 (32/64 bit)*, Windows 10 (32/64 bit), Windows 7 (32/64 bit), Windows 8.1 (32/64 bit), Windows 8 (32/64 bit), Windows Vista (32/64 bit), Windows XP (SP3) (32 bit).
Download Drivers version history
*Under specific conditions
Important: To use this version, a firmware upgrade of your printer(s) is required.
OS Supported: MacOS X 10.15 (Catalina), MacOS X 10.14 (Mojave), Mac0S X 10.13 (High Sierra), MacOS X 10.12 (Sierra)
Versions prior MacOS 10.12, this driver version remains compatible.
Download Mac Drivers version history
If your Linux Distribution requires further package type, please contact your official Evolis reseller / distributor.
To upgrade your firmware, please read this FAQ
IMPORTANT NOTE :
To use this version of firmware, a driver upgrade of your printer(s) is required.
If your current firmware version is inferior or equal to V.1304, your printer must be upgraded with the firmware V.1506 before upgrading to the current version.
For more information, please contact your Evolis reseller or distributor.
Download Firmware version history
To upgrade your Touch Screen Display, please run the “LCD Update Wizard” tool included in the Evolis Premium Suite.
For more information, please contact your Evolis reseller or distributor.
(859.16kB)
Installeer het lint terug in de card printer, leg een aantal blanco cards in de feeder.
Stel het schuifje van de invoer weer in op 0,76.
Klaar voor gebruik!
Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.
Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.
Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.
Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.
Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.
Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.
Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;
Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.
Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.
Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.
Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.
Windows Printer Driver compatible with Windows 7 (32/64b) & higher.
Mac OS Printer Driver compatible with Mac OS X version 10.12 to 10.15
Firmware is interne printer software die de electronische en mechanische functies aanstuurt.
Evolis ontwikkelt voortdurend nieuwe updates om nieuwe functionaliteiten in te brengen en/of om bugs op te lossen.
> Firmware version 1757 (Released on December 2020) (Badgy 100/200)
Size: 656.8 KB
Type: .pdf
Date of publication: July 2014
Size: 5.8 MB
Type: .pdf
This user guide contains essential information for the installation and use of your Badgy100 or Badgy200 card printers
Date of publication: May 2019
Size: 1.76 MB
Type: .pdf
This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software.
Date of publication: 2016
Evolis Badge Studio v 1.4.100 – Windows Installation file
Evolis Badge Studio v 1.4.100 – MAC Installation file
Size: 1.76 MB Type: .pdf This quick start guide contains essential information for the installation and use of Evolis Badge Studio software. Date of publication: 2016
Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.
Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.
Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.
Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.
Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.
Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.
Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;
Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.
Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.
Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.
Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.
Important: To use this version of driver, a firmware upgrade of your printer(s) is required.
If your Linux Distribution requires other package type, please contact your official Evolis reseller / distributor.
Quantum 2 quick operating guide (4.60MB)
User Guide Multifeature Reversible Encoder (1.74MB)
Configuring an Evolis printer on a TCP/IP port (Ethernet) (3.81MB)
Network administrator manual for Zenius & Primacy (1.79MB)
Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.
Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.
Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.
Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.
Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.
Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.
Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;
Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.
Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.
Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.
Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.
Windows (32/64 bits): Vista,W7, W8, W10
Note: If you have already installed a previous version of Avansia driver, the setup will request to uninstall it before running the installation of this new version.
Download Drivers version history
Windows (32/64 bits): Vista,W7, W8, W10
Note: If you have already installed a previous version of Avansia driver, you must uninstall it before running the installation of this new version.
Download Drivers version history:
Download Firmware version history:
The file is compressed (.zip) so don’t forget to extract it
Technical note: How to update the Avansia RFID firmware?
Download Firmware RFID version history:
Vanzelfsprekend biedt Card Vision u telefonische support op kaartprinters en bijbehorende software die bij ons zijn aangekocht.
Houdt uw debiteur-nummer of bestelkenmerk bij de hand.
Bel +31 (0)181 45 31 09 voor de klantenservice.
Zonder uw debiteur-nummer of bestelkenmerk kunnen wij u helaas niet helpen.
Heeft u geen Card Vision debiteur-nummer of bestelkenmerk?
Geen probleem, ook op elders aangeschafte printers kunnen wij u ondersteunen.
Dit is mogelijk voor de kaartprinter merken die wij in ons assortiment hebben: Evolis en Matica.
Helaas kunnen we dit echter niet kosteloos doen, waarvoor u hopelijk begrip heeft.
Plaats uw supportaanvraag via deze link.
Wij nemen telefonisch contact met u op voor de ondersteuning.
Of een defect onder garantie valt is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld;
Vooraf worden het probleem en mogelijke oplossing met vermelding van eventuele kosten met u besproken en bevestigd ter akkoord.
Indien er bij telefonisch contact met Card Vision niet tot een oplossing gekomen kan worden, dan kan de cardprinter naar ons worden toegestuurd voor onderzoek en probleemanalyse.
Voor het retour zenden dient het RMA formulier ingevuld te worden.
Mocht er uit het onderzoek blijken dat de printer onderhoud nodig heeft (bijvoorbeeld een intensieve reinigingsbeurt) om de problemen te verhelpen, dan vervallen de onderzoekskosten en wordt een onderhoudsbeurt (zie onderstaand) berekend. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen ter akkoord.
Afhankelijk van de oorzaak van het probleem en de door Card Vision te ondernemen acties, kunnen er kosten berekend worden, zie onderstaande tabel.
Kosten worden altijd vooraf met u doorgenomen ter akkoord.
Natuurlijk proberen wij bij Card Vision mogelijke problemen met uw kaartprinter op te lossen.
Uw printer kan naar ons retour komen met als doel bijvoorbeeld reparatie of onderhoud.
Een RMA procedure is van belang voor het retourneren van de kaartprinter.
RMA staat voor “Return Merchandise Authorization” of “Retourneren Met Autorisatie”.
Bij problemen zijn 3 verschillende mogelijkheden welke onderstaand beschreven staan:
Uiteraard hebben wij tijd nodig voor analyse of oplossing van uw printerprobleem.
Nadat wij de printer ontvangen hebben streven we er naar om deze retour te zenden binnen 4 tot 6 werkdagen.
Mocht het langer vergen, dan nemen we hierover contact op.
Ook het heen-en-weer sturen van de printer vergt minimaal 1 dag per zending.
Wij stellen geen leenprinter ter beschikking.
Tijdens de onderhouds- of reparatieperiode kan wel een printer bij Card Vision gehuurd worden.
Voor het in gang zetten van de RMA procedure is het noodzakelijk het formulier in te vullen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de printer niet in behandeling nemen.
Verzend de printer bij voorkeur in de originele verpakking, die biedt de beste bescherming. Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan als volgt:
Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht, dit beschermt de printer tegen stof.
Neem een ruime en stevige doos waar rondom de printer ca. 20 cm extra ruimte beschikbaar is.
Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op.
Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit en niet kan bewegen.
Voor verzending dient de cardprinter zeer goed beschermd verzonden te worden.
Ga er van uit dat uw zending tijdens transport niet zachtzinnig behandeld wordt.
Verzend de printer daarom bij voorkeur in de originele verpakking.
Is de originele verpakking niet meer beschikbaar, verpak de printer dan als volgt:
1. Doe de printer in een plastic zak en plak deze dicht (tegen stof)
2. Neem een ruime doos, rondom ca. 20 cm extra ruimte
3. Vul de bodem van de doos met schuim of luchtige papierproppen
4. Plaats de printer op de vulling en vul de ruimte rondom de printer op
5. Zorg dat de printer met de vulling goed gefixeerd zit en niet kan bewegen
6. Sluit de doos goed en voorzie deze van de tekst “BREEKBAAR”
Het is raadzaam om de kaartprinter te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.
Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en gefotografeerd.
Eventuele schades worden direct gemeld bij afzender.
Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.
De verzending af Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt.
Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.
Het is raadzaam om de kaartprinter naar Card Vision te versturen met een te traceren verzendwijze, bijvoorbeeld een bodedienst of aangetekende zending.
Bij ontvangst van uw kaartprinter bij Card Vision wordt deze uitgepakt en visueel geïnspecteerd. Eventuele schades worden gefotografeerd. Verzending van de printer is volledig voor risico van afzender.
De verzending vanaf Card Vision naar u geschiedt in dezelfde verpakking als u heeft gebruikt. Card Vision verstuurd haar pakketten voorzien van een traceerbaar barcodenummer.
In het formulier kunt u kiezen om de printer op te laten halen. Wij geven DHL de opdracht om de zending op uw adres te halen en bij Card Vision af te leveren.
De chauffeur zal op de aangegeven dag tussen 09.00 – 18.00 uur op uw adres langs koment om printer af te halen. Een ander tijdsraam is helaas niet mogelijk dus het is belangrijk dat er iemand aanwezig is gedurende die dag.
Indien u heeft gekozen voor een DHL pickup via Card Vision, ontvangt u van ons een bevestiging per email op welke dag de printer wordt opgehaald.
De chauffeur zal tussen 09.00 – 18.00 uur op locatie zijn om printer af te halen.