Vanwege het wereldwijde tekort aan chips worden (voor zolang nodig) printlinten zonder chip geleverd door Evolis.
Hierdoor kan de printer niet automatisch het lint herkennen op Windows.
Linten zonder chip kunnen herkend worden aan het symbool “//” aan het einde van de productcode op de verpakking, bijvoorbeeld:
Voor het correct functioneren van de Evolis linten zonder chip zijn updates nodig van de printerdriver en de printer-firmware.
Apple
Mac gebruikers dienen per defenitie het lint handmatig in te stellen in de printerdriver.
Op werkdagen van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.
In Windows 10 is standaard een app aanwezig om computerondersteuning op afstand aan te bieden of te krijgen. Dit kan namelijk met Quick assist, hiermee kunt u uw scherm delen met Card Vision.
Voordat wij uw computer of laptop kunnen overnemen zal op uw computer de APP Quick Assist gestart moeten worden.
U kunt dit doen door linksonder in de zoekbalk Quick Assist in te voeren, dan verschijnt de APP Quick Assist in het startmenu die u kunt starten door er met de muis een keer op te klikken.
Quick assist is standaard beschikbaar vanaf Windows 10 versie 1607.
Om uw eigen Windows 10 versie te controleren gaat u als volgt te werk: Klik met de rechtermuisknop op de Windows Startknop links onderin en aansluitend op Systeem.
Heeft u niet de juiste versie dan is het eerst tijd om te updaten. Vraag uw systeembeheerder om dit te verzorgen. Hierbij kunnen wij u niet ondersteunen.
Als de APP Quick Assist opgestart is dan heeft u de mogelijkheid om uw computer (scherm) te delen met Card Vision. Hiervoor krijgt u een unieke eenmalige code van onze medewerker.
LET OP:
Het is wel van belang als u met de app werkt dat u over een Microsoft account beschikt. Heeft u die niet dan kunt u die tijdens het instellen eenvoudig maken.